Skip to main content


پتی نیوز –
به گزارش اقتصادنیوز،طلا در معاملات روز جمعه اندکی از مرز 1900 دلار عقب نشینی کرد.
به گزارش اکوایران، مهم ترین عامل عقب نشینی خفیف طلا از مرز 1900 دلاری افزایش امیدواری ها به کاهش تنش در اوکراین بود که اندکی آرامش را به بازارها تزریق کرد. البته تدوام تنش های اوکراین در هفته ای که گذشت در نهایت سبب شد تا سومین هفته صعودی متوالی طلا رقم بخورد.
با این حال آخرین تحولات مربوط به تنش های اوکراین مثبت ارزیابی می شد و همین سبب پول‌بک طلا از بالای مرز 1900 دلار بود. البته تحلیل گران بر این باورند که این عقب نشینی خفیف طلا می تواند کوتاه مدت باشد و تداوم تنش ها مجددا می تواند طلا را به ریل صعودی خود بازگرداند. توافق برای دیدار دو وزیر امور خارجه روسیه و آمریکا در هفته آینده تا حدی فضای بازارها را آرام کرد.

البته در طی روز انتشار اخباری مربوط به انفجاری در دونتسک در شرق اوکراین تا حدی فضا را ملتهب کرده بود.
3 عامل 1900 دلاری شدن قیمت طلا

در حقیقت در حال حاضر سرمایه گذاران سه دلیل برای گسیل سرمایه های خود به پناه گاه های امن از جمله طلا دارند. در حالی که تنش های بوجود آمده در اوکراین فقط یکی از این دلایل است، نوسانات شدید بازارهای سهام و ریسک بالای آنان و همچنین فضای تورمی دو عامل دیگر علاقه سرمایه گذاران به بازارهای کم ریسک است. سران اقتصادی 20 اقتصاد بزرگ دنیا روز جمعه تاکید کردند که افزایش نرخ تورم و بالا رفتن ریسک های ژئوپلیتیک می تواند ریکاوری شکننده اقتصاد دنیا را تهدید کند.
در حالی که طلا در ابتدای این سه هفته صعودی در قیمت 1791 دلاری قرار داشت، شاید کسی پیش بینی نمی کرد که طی سه هفته بیش از 100 دلار افزایش قیمت داشته باشد. با این حساب طلا از ابتدای ماه فوریه تاکنون بیش از 5.5 درصد افزایش قیمت داشته است
∎​