Skip to main content


پتی نیوز –
به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت فورد سه فراخوان صادر کرد که بیش از ۸۰۰ هزار وسیله نقلیه را تحت تأثیر قرار داد و اکثر آن‌ها نسل قبلی فورد اکسپلورر بودند. فراخوان اکسپلور شامل ۷۷۴، ۶۹۶ مدل از سال‌های مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ و با آسیب دیدگی بالا است. همچنین این شرکت موتور  F-۳۵۰ Super Duty و Lincoln Aviator را در فراخوان  خود قرار خواهد داد.
به گفته این شرکت، این آفرود دارای یک مفصل توپی شکل قدرتمند است که باعث می‌شود چهار چرخ این خودرو قدرتمندتر حرکت کرده و هروسیله‌ای با حجم بالا را با خود حمل کنند اما همین مفصل اگر قدرتمند عمل نکند می‌تواند باعث شکستگی و توقف اتصالات توپی و همچنین باعث انتقال غیرمعمول، صدای خاموش شدن یا چرخ عقب نامرتب شود. با این وجود، شکستگی پیوند انگشت عقب می‌تواند باعث کاهش کنترل فرمان شده و خطر تصادف را افزایش دهد. تاکنون، این شرکت می‌گوید که از شش حادثه‌ای که باعث جراحات ناشی از این مسئله بوده، اطلاع دارد. فورد می‌گوید اطلاع رسانی به مالکان را از هفته ۲۳ آگوست آغاز خواهد کرد.

همچنین به خاطر آوردن وانت‌های انتخابی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ فورد F-۱۵۰ Super Duty است. به گفته فورد، مشکلی در مورد جوشکاری در محفظه محور عقب و صندلی‌های فنری وجود دارد. وسایل نقلیه آسیب دیده می‌توانند خط رانندگی عقب خود را قطع کنند. این فراخوان تقریباً ۳۵۰۰۰ پیکاپ مجهز به موتور ۶.۷ لیتری و محور تک چرخ عقب را تحت تأثیر قرار می‌دهد. فورد از حوادث یا جراحات مربوط به این موضوع مطلع نیست و در ۱۶ آگوست اطلاع رسانی را به مالکان آغاز می‌کند.

مدل‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۱ Lincoln Aviator را برای یک سیم کابل که به طور نادرست ایمن شده است نیز فراخوان می‌کنند. این فراخوان فقط تنها هواپیمای ۳ لیتری بنزینی که نزدیک به ۴۱۰۰۰ کراس اوور را شامل می‌شود که هواپیمای خلبان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. طبق گفته این شرکت، ممکن است مهار با قرقره کمپرسور A / C تماس پیدا کند و با گذشت زمان، مهار را از بین ببرد. این می‌تواند باعث اتصال کوتاه و آتش سوزی شدید شود. فروشندگان فورد و لینکلن وسایل نقلیه را بازرسی کرده و تعمیرات لازم را انجام می‌دهند.
بیشتر بخوانید

انتهای پیام/
∎​