Skip to main content


پتی نیوز –
به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  علی پناهی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان  اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال زارعی گذشته ۱۵۲ میلی متر بارش در استان به ثبت رسیده بود، میزان بارندگی امسال ۵۶ میلی‌متر کمتر بوده است.
پناهی افزود: در سال زراعی جاری شهر بانه با ۱۵۸.۵ میلی‌متر، بیشترین میزان بارش را در استان به خود اختصاص داده و شهر قروه با ۶۲ میلی‌متر کمترین میزان بارندگی را داشته است.
او ادامه داد: میزان بارندگی در سال زراعی جاری در استان نسبت به دوره بلند مدت (میانگین ۳۰ سال گذشته) ۴۲ میلی‌متر کمتر بوده است و ۳۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: شهر کامیاران با ۹۷ درصد کاهش بارندگی نسبت به دوره بلندمدت، بیشترین کاهش و سقز با ۱۴ درصد، کمترین میزان کاهش بارندگی را داشته است.
پناهی وضعیت بارندگی شهر سنندج مرکز استان در سال زراعی جاری را ۹۸ میلیمتر عنوان کرد و گفت: بارش در سنندج نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۶۵ میلی متر بود، کاهش ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.
او یادآور شد: میزان بارندگی امسال شهر سنندج نسبت به دوره بلند مدت ۴۴ میلی‌متر کمتر بوده است و کاهش ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/م
∎​