Skip to main content

بروکرهای مختلفی در سراسر جهان فعالیت می‌کنند، اما امکان فعالیت در همه بروکرها برای ما ایرانیان (ساکنان ایران) وجود ندارد؛ از این‌رو ناچاریم بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان را در میان گزینه‌های موجود انتخاب کنیم. از سوی دیگر انتخاب بروکر می‌تواند تأثیر بسزایی در میزان سود دریافتی ما از فعالیت و ترید داشته باشد. بنابراین انتخاب یک بروکر خوب اهمیت بسیاری در برآیند سود ما دارد. در این مقاله بروکر اینگات (Ingot) را بررسی کرده‌ایم. با مطالعه این مقاله با ویژگی‌های بروکر Ingot آشنا می‌شوید و درصورت تمایل از آموزش ارائه‌شده برای ثبت‌ نام و کار با بروکر اینگات نیز بهره می‌برید.
معرفی بروکر اینگات (Ingot)
بروکر اینگات یک بروکر استرالیایی است که فعالیت خود را از سال 2006 آغاز کرد؛ البته در طول این سال‌ها ما ایرانیان نمی‌توانستیم از این بروکر برای فعالیت در بازار فارکس استفاده کنیم و از سال 2021 این بروکر بخشی از خدمات خود را به تریدرهای ایرانی نیز اختصاص داده است.
امکان انجام معامله روی دارایی‌های مختلف از جمله جفت ارزها، فلزات گران‌بها، شاخص‌ها و… در این بروکر برای تریدرها فراهم شده است. شیوه‌های مختلف واریز و برداشت که روش ریالی نیز در میان آن‌ها دیده می‌شود، کار در این بروکر را برای ما ایرانیان ساده‌تر کرده است. در ادامه این بروکر را به‌طور کامل معرفی کرده و چگونگی ثبت‌ نام و فعالیت در آن را نیز شرح داده‌ایم.
انواع حساب در بروکر اینگات
کاربران در بروکر اینگات (Ingot) می‌توانند با توجه به استراتژی خود، یکی از دو حساب معاملاتی را که در ادامه بررسی کرده‌ایم انتخاب کرده و در آن‌ها شروع به معامله کنند.
حساب ای سیان (ECN)

حداقل مبلغی که دارندگان حساب ECN باید واریز کنند، 100 دلار است.
اسپرد حساب ECN از نوع شناور است و میزان آن از صفر شروع می‌شود.
تریدرها می‌توانند جفت ارزهای مختلف، فلزات، شاخص‌ها و انرژی را با افتتاح این حساب معامله کنند.
اگر بخواهید یک حساب ECN در بروکر Ingot افتتاح کنید، باید یکی از پلتفرم‌های متاتریدر 4 یا 5 را برای انجام معاملات خود انتخاب کنید.
معاملات تریدرها در حساب ECN شامل سواپ هستند.
میزان لوریجی معاملات شما در این نوع حساب می‌تواند تا 1:500 تنظیم شود.
میزان استاپ اوت در حساب ECN 25 درصد است.
به ازای هر لات معامله در حساب ECN، باید 5 دلار کمیسیون بپردازید.

حساب استاندارد (Standard)

حداقل مبلغی که دارندگان حساب استاندار باید واریز کنند، 100 دلار است.
اسپرد حساب استاندار از نوع شناور است و میزان آن از یک پیپ شروع می‌شود.
تریدرها می‌توانند همه نمادهای بروکر اینگات را با افتتاح این حساب معامله کنند.
اگر بخواهید یک حساب استاندارد در بروکر Ingot افتتاح کنید، باید یکی از پلتفرم‌های متاتریدر 4 یا 5 را برای انجام معاملات خود انتخاب کنید.
معاملات تریدرها در حساب استاندارد تا یک ماه معاف از سواپ هستند.
میزان لوریج معاملات شما در این نوع حساب می‌تواند تا 1:500 تنظیم شود.
میزان استاپ اوت در حساب استاندارد 25 درصد است.
به ازای هر لات معامله در حساب استاندارد، باید 5 دلار کمیسیون بپردازید. البته این ویژگی برای نمادهای فیوچرز وجود ندارد.

ثبت نام در بروکر اینگات (Ingot)
هما‌ن‌‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، بروکر اینگات یک بروکر معتبر استرالیایی است که خدمات خود را به ایرانیان نیز ارائه می‌دهد؛ البته این بروکر ارائه خدمات به ایرانیان را از سال 2021 آغاز کرده است و برای ثبت‌ نام در آن نمی‌توان در صفحه اصلی‌ این بروکر افتتاح حساب کرد. در ادامه چگونگی ثبت‌ نام و افتتاح حساب در این بروکر را بررسی می‌کنیم.
در ابتدا وارد وب سایت اصلی بروکر به آدرس اینترنتی www.ingotbrokers.com شوید و سپس در این صفحه روی تب INGOT Global Ltd کلیک کنید تا بتوانید از زیرمنویی که باز می‌شود، باز هم گزینه INGOT Global Ltd را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که ایرانیان نمی‌توانند از این صفحه در این بروکر ثبت‌ نام کنند؛ پس حتماً از مسیر گفته‌شده فرایند ثبت‌ نام در بروکر اینگات (Ingot) را پیش بگیرید.

پس از انتخاب INGOT Global Ltd در مرحله پیش، وارد چنین صفحه‌ای می‌شوید که به‌صورت پیش‌فرض روی زبان عربی تنظیم شده است، اما نگران نباشید؛ زیرا به‌راحتی و از تب «اللغة» به معنای زبان می‌توانید زبان پلتفرم را به فارسی تغییر دهید.

در این مرحله، برای ثبت‌ نام و افتتاح حساب باید روی گزینه «شروع به معامله کنید» که در بالا و سمت چپ تصویر قرار گرفته است، کلیک کنید، اما چنانچه پیش از این حساب کاربری ساخته و حالا قصد ورود به حساب خود را داشته باشید، باید روی گزینه «ورود» کلیک کنید.

در گام بعدی از فرایند ثبت‌ نام باید اطلاعات اصلی خود را وارد کنید. در دو کادر اول نام و نام‌خانوادگی را بنویسید. اطلاعات دیگر مانند آدرس ایمیل، کشور محل اقامت، تابعیت، کد کشور (98 برای ایران) و شماره موبایل، رمز عبوری امن که حداقل شامل 8 کاراکتر باشد و درنهایت انتخاب نوع کیف پول ارزش که می‌تواند بر مبنای دلار آمریکا، دلار استرالیا یا یورو باشد، به‌ترتیب در کادرهای بعد قرار می‌گیرند.
پس از پرکردن کادرها باید بخش مربوط به شرایط و قوانین بروکر Ingot را فعال کرده و درنهایت روی گزینه «ثبت نام» در پایین پنجره کلیک کنید.

ثبت‌ نام شما به همین راحتی به پایان رسید، اما برای آنکه بتوانید از خدمات بروکر اینگات (Ingot) استفاده کنید، باید اطلاعات بیشتری را در این پلتفرم ثبت کنید؛ به عبارت دیگر در این بخش کاربران باید پروفایل خود را تأیید کنند. برای این کار می‌توانید روی لینک «پروفایل خود را تأیید کنید» در میانه صفحه کلیک کنید یا روی تب «شروع کنید» از ستون سمت راست صفحه، این مسیر را پیش ببرید.

در این مرحله از ثبت‌ نام، اطلاعات پیشین را که در زمان ثبت‌ نام وارد کرده بودید، مشاهده خواهید کرد، اما با اسکرول به پایین صفحه چند کادر خالی خواهید دید که باید آن‌ها را براساس اطلاعات هویتی خود پر کنید. این اطلاعات شامل جنسیت، تاریخ تولد (که باید برحسب تاریخ میلادی باشد)، کشور، تابعیت، آدرس و شهر هستند.
پس از واردکردن این اطلاعات در کادرهای مربوط باید روی گزینه «بعد» در پایین و سمت چپ تصویر کلیک کنید تا به مرحله بعد منتقل شوید.

در این مرحله نیز باید روش یا روش‌های کسب درآمد خود را (سرمایه‌ای که قرار است با آن اقدام به ترید کنید) علامت‌گذاری کنید؛ برای مثال آیا شما حقوق دریافت می‌کنید، از پس‌انداز یا مستمری استفاده می‌کنید یا از روش‌های دیگر برای امرار معاش بهره می‌برید.
همان‌طور که گفته شد، امکان انتخاب بیش از یک گزینه نیز در این بخش وجود دارد. پس از انتخاب مورد یا موارد خود، باید روی گزینه «بعد» در پایین و سمت چپ تصویر کلیک کنید.

در این بخش، بروکر از شما می‌خواهد برای ادامه ثبت‌ نام و احراز هویت خود، سه کار را انجام دهید؛ ابتدا یک مدرک شناسایی را آماده کنید و مطمئن شوید نور فضایی که در آن قرار گرفته‌اید، مناسب است. درنهایت آماده باشید که یک سلفی بگیرید. پس از اطمینان از داشتن شرایط مذکور، روی گزینه «شروع» کلیک کنید.

از آنجا که کیفیت دوربین موبایل بهتر است، بروکر اینگات (Ingot) در این مرحله از شما می‌خواهد با اسکن بارکد موجود در صفحه، ادامه مراحل ثبت‌ نام و احراز هویت را از گوشی موبایل خود پیش ببرید.

احراز هویت در بروکر اینگات (Ingot)
با اسکن بارکد موجود در صفحه بروکر به‌کمک دوربین موبایل خود، در مرورگر گوشی موبایل به بخش احراز هویت بروکر منتقل خواهید شد. در اولین قدم باید یک کارت شناسایی را که می‌تواند کارت ملی، پاسپورت یا گواهی‌نامه رانندگی باشد، در بروکر بارگذاری کنید. شما در اینجا می‌توانید از دو روش عکس‌گرفتن در لحظه یا آپلود از میان تصاویر موجود در گوشی تلفن همراه خود استفاده کنید.
اگر گزینه «من آماده هستم» را انتخاب کنید، دوربین گوشی تلفن شما برای گرفتن عکس فعال می‌شود، اما در صورتی که بخواهید یک عکس را از تلفن همراه خود آپلود کنید، باید گزینه دوم یعنی «اضافه‌کردن عکس از موبایل» را انتخاب کنید.

در گام بعدی باید یک تصویر از پشت همان کارت شناسایی که در مرحله پیش بارگذاری کرده بودید، آپلود کنید. باز هم مثل مرحله قبل می‌توانید در لحظه از مدرک شناسایی خود عکس بگیرید یا یکی از تصاویر موجود در تلفن همراه خود را آپلود کنید.

در این مرحله نیز باید یک سلفی از خود بگیرید. توجه داشته باشید نور فضایی که در آن قرار دارید، باید مناسب باشد و هیچ فیلتری روی صورت شما اعمال نشده باشد؛ البته می‌توانید با کلیک روی گزینه Skip از این مرحله بگذرید.

کار شما در اینجا به پایان رسیده است و بروکر همین پیغام را به شما نشان می‌دهد. حالا باید باز هم از روی سیستم خود مراحل ثبت‌ نام و احراز هویت خود را ادامه دهید و این فرایند را تکمیل کنید.

کاری که در این مرحله باید انجام دهید، تأیید محل سکونت شماست. در اینجا باید یک قبض (شامل آدرس و نام خودتان) را آپلود کنید. تصویری که آپلود می‌کنید، باید کامل بوده و وضوح و روشنایی کافی داشته باشد. پس از انتخاب فایل باید باز هم روی گزینه «بعد» کلیک کنید تا به مرحله بعدی منتقل شوید.
نکته مهم در اینجا این است این است که متأسفانه افراد بسیاری در مرحله تأیید سکونت با مشکل مواجه می‌شوند؛ البته به‌دلیل امکان ارتباط با پشتیبانی آن هم به زبان فارسی هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت؛ با این حال درصورت تأییدنشدن مدارک در این مرحله بهتر است به‌جای آپلودکردن قبض، اقدام به بارگذاری دو صفحه اول شناسنامه (در یک تصویر، درواقع صفحه پشت جلد شناسنامه و صفحه اول) یا پاسپورت خود کنید؛ چراکه بروکر این مدارک را نیز به‌جای قبض از شما خواهد پذیرفت.

در مرحله آخر نیز باید مشخص کنید آیا برای خود معامله می‌کنید یا از طرف شخص دیگری مشغول به ترید هستید. در بخش مربوط به «افراد معترض سیاسی» منظور این است که آیا سمت سیاسی دارید یا خیر. در بخش سوم نیز باید مشخص کنید آیا تابعیت کشور ایالات‌متحده را دارید یا خیر.
درحقیقت در این بخش باید به بروکر اطمینان دهید که آمریکایی نیستید. با مشخص‌کردن هر سه بخش، حالا باید روی گزینه «ثبت» در پایین و سمت چپ تصویر کلیک کنید و منتظر بررسی مدارک خود باشید. پس از بررسی مدارک، هم در محیط بروکر و هم از طریق ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد که مدارک شما پذیرفته شده یا رد شده‌اند.
پس از دریافت تأیید از سوی بروکر، کار شما برای ثبت‌ نام و احراز هویت در بروکر اینگات (Ingot) به اتمام می‌رسد و حالا باید کمی با محیط بروکر آشنا شوید تا بتوانید افتتاح حساب و فعالیت‌های مالی را نیز در آن انجام دهید.

پلتفرم‌های معاملاتی بروکر Ingot
هر تریدری برای انجام معاملات خود در بازار فارکس به یک واسطه نیاز دارد تا بتواند سفارش‌های خود را ثبت و معاملات را انجام دهد، اما باید توجه داشت ک با وجود امکان انجام معامله از طریق برخی بروکرها، بهترین پلتفرم برای انجام معاملات در بازار فارکس متاتریدر است که در مقایسه با دیگر پلتفرم‌های مشابه سطح جهان بیشترین کاربران را دارد.
بروکر Ingot نیز با فراهم‌کردن امکان دانلود و استفاده از متاتریدر در نسخه‌های 4 و 5 این شانس را به کاربران خود می‌دهد تا یکی از این دو نسخه (متاتریدر 4 و 5) را روی گوشی‌های اندروید و IOS، به‌صورت نرم‌افزار و روی سیستم کامپیوتر و همچنین نسخه تحت وب را برای شروع فعالیت دانلود کنند.
امنیت بروکر اینگات (Ingot)
فعالیت در بازارهای مالی از جمله فارکس در این روزها رایج شده است؛ به همین دلیل لازم است افراد پیش از شروع فعالیت در این بازار اطلاعات خود را درباره امنیت پلتفرم‌ها و ابزارهایی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، افزایش دهند؛ زیرا بازار فارکس یک بازار جهانی است و درصورت بروز مشکل امکان دسترسی ساده و پیگیری مشکلات در آن چندان ساده نیست.
اگر شما هم قصد فعالیت در بازار فارکس را داشته باشید، احتمالاً یافتن یک بروکر معتبر یکی از دغدغه‌های شماست. شما می‌توانید برای بررسی امنیت و اعتبار هر بروکر، وب سایت اصلی آن را بررسی کنید. در این بخش، رگولاتوری و به‌طورکلی امنیت را در بروکر اینگات بررسی می‌کنیم.
رگولاتوری این بروکر در بخش مربوط به ایرانیان که دفتر آن در ترکیه قرار دارد، رگوله‌های Saychelles (FSA) و SVGFSA هستند که اعتبار خوبی نیز دارند.
درحقیقت رگوله بخش استرالیایی این بروکر با رگوله بخش ایرانی آن متفاوت است و هرکدام از بخش‌های این بروکر رگوله‌های متفاوتی دارند؛ با این حال رگولاتوری بروکر اینگات به‌طورکلی معتبر شناخته شده است.
این بروکر را مؤسسه Joradan Securities Commission (JSC) در دبی و اردن رگوله کرده است. همچنین JSC، ASIC و چند مؤسسه دیگر در نقاط مختلف دنیا این بروکر را ثبت کرده‌اند.
 
 

به این مقاله امتیاز دهید

(۲۰۲ رای)

۴.۵

ترتیبی که برای خواندن مقاhلات بروکر فارکس به شما پیشنهاد میکنیم: