Skip to main content


پتی نیوز –
به گزارش پتی نیوز، انش جهانی طلا در بازار امروز به دلیل تعطیل بودن بازارهای جهانی به قیمت ۱۸۴۴ دلار بدون تغییر ماند. قیمت سکه طرح جدید در ادامه روند افزایشی چند روز گذشته به قیمت ۱۰ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان رسید. کارشناسان افزایش قیمت دلار را یکی از سیگنال‌های افزایش قیمت طلا و سکه می‌دانند.
محمد کشتی آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلا درباره روند بازار امروز در گفتگو با پتی نیوز گفت: در جریان بازار امروز با افزایش قیمت سکه و طلا و دلار همراه بودیم. به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی انس جهانی طلا بدون تغییر بود. به دلیل افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلای ۱۸ عیار در بازار داخلی با افزایش قیمت همراه بود.

کشتی آرای معتقد است یکی از دلایل افزایش قیمت سکه و طلا، افزایش قیمت دلار در چند روز گذشته است.
او به تغییرات در روند بازار طلا اشاره کرد و توضیح داد: بنا بر تغییرات قیمتی در بازار طلا در چند روز گذشته و افزایش قیمت در بازارها، تقاضا در بازار افزایش پیدا کرده است. افزایش قیمت طلا در چند روز گذشته موجب ایجاد انگیزه برای خرید می‌شود و این مساله احتمال ایجاد حباب در بازار را افزایش می‌دهد.
همچنین دنیای اقتصاد درباره بازار طلا نوشت:

هفته کم رمق طلا
اونس طلا در معاملات هفته گذشته بازار جهانی پس از افت‌های پیاپی، در انتهای هفته توانست خیلی زود با رشد پر قدرتی در مسیر صعودی آخرین روز کاری را با قیمت ۱۸۴۴ دلار به پایان برساند و یک قدم به مرز ۱۸۵۰ دلاری نزدیک‌تر شود. همچنین عملکرد هفتگی این فلز گرانبها در معاملات جهانی ۷/ ۰ درصد معادل ۱۳ دلار در جهت مثبت بوده است.
به باور تحلیلگران طلا هم‌چنان تحت‌تاثیر نگرانی‌های مربوط به شیوع ویروس‌کرونا است و مانع رشد آن در روزهای آغازین هفته معاملاتی بازار جهانی بود. همچنین تقلیل تاثیرات تغییر نرخ بهره آمریکا و بازدهی اوراق‌قرضه باعث‌شده تا طلا همچنان از حمایت خوبی برخوردار باشد.
برخی فعالان این بازار بر این باور هستند که عبور طلا از مرز ۱۸۴۰ دلاری خود می‌تواند سطوح بالاتر را نیز برای هفته‌های آتی رقم بزند.
خیز جدید سکه
برخلاف روزهای گذشته که تعداد فروشنده‌های بازار سکه زیاد بود، در هفته جاری خریداران طلا و سکه افزایش یافت‌ به‌طوری‌که هر سکه تمام‌بهار آزادی در روز یکشنبه به قیمت ۱۰‌میلیون و‌ ۳۲۰‌هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.
این افزایش نرخ سکه می‌تواند رفتار هیجانی از سوی سرمایه‌گذاران خرد داخلی باشد. کارشناسان بر این باورند با افزایش انتظارات تورمی و داده‌های اقتصادی جهانی که نشان‌دهنده تورم است، بهای اونس طلا در روزهای آتی همچنان می‌تواند روندی صعودی را در پی داشته باشد و سطوح جدیدی را به‌دست آورد و به‌دنبال آن نیز افزایش نرخ دلار داخلی محرک دیگری برای رشد قیمت سکه به‌حساب آید. با این حال به‌نظر می‌رسد معامله‌گران سکه تا پس از دوره انتخابات همچنان برای داد و ستد‌های بیشتر و انجام معاملات شک و تردید داشته باشند.

∎​