Skip to main content

سرفصل‌های این مقاله
قیمت لحظه ای اینترنت کامپیوتر

نمودار اینترنت کامپیوتر

رمز ارز اینترنت کامپیوتر یک ارز رمزنگاری شده یا توکن دیجیتالی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا اپلیکیشن، وب‌سایت و سایر سرویس‌های تحت وب را ایجاد کنند. این رمز ارز توسط بنیاد Dfinity ساخته شده و از نظر مالی تحت حمایت شرکت‌های معتبر سرمایه‌گذاری Andreesen Horowitz و Polychain Capital است.
فرض بر این است که می‌توان از رمز ارز Internet Computer به عنوان راهی برای ایجاد مجدد وب؛ به شکل غیرمتمرکزتری استفاده کرد. این رمزارز را به عنوان یک شبکه کامپیوتری غیرمتمرکز در نظر بگیرید که می‌تواند نسخه متفاوت یا جدیدی از اپلیکیشن‌ها را در وب اجرا کند. به همین دلیل، بر اساس ادعای بنیان‌گذار رمز ارز اینترنت کامپیوتر؛ این پروژه ظرفیت این را دارد تا غول‌های اینترنتی مانند گوگل، فیس بوک و سرویس وب آمازون را به چالش بکشد.
سایر فرصت‌های ایجاد شده توسط این رمزارز شامل اپلیکیشن‌هایی برای تامین مالی غیرمتمرکزتری است که با نام DeFi شناخته می‌شوند. در واقع برنامه‌های DeFi این چنینی می‌توانند از رمزارز برای تکرار کردن یا جایگزینی فرایندهای مالی معمول استفاده کنند.
بر اساس گفته بنیاد Dfinity اینترنت کامپیوتر می‌تواند با توجه به شبکه بسیار غیرمتمرکزش، بر اساس افزایش تعداد تقاضا، ظرفیت خود را نیز افزایش دهد. بنابراین، بهتر است اینترنت کامپیوتر را کمتر به عنوان یک رمزارز معمول؛ و بیشتر به عنوان شبکه‌ای برای تامین قدرت اپلیکیشن‌ها از تکنولوژی بلاک چین استفاده می‌کند، در نظر بگیریم.
تاریخچه رمز ارز اینترنت کامپیوتر
رمز ارز اینترنت کامپیوتر یکی از رمزارزهای تازه تاسیس در دنیای ارزهای دیجیتال است. این رمزارز به تاز‌ه‌گی و در تاریخ مارس ۲۰۲۱ راه‌اندازی و به عموم معرفی شد. برخلاف برخی از رمزارزهایی مانند SafeMoon و Shiba Inu که در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شدند؛ اینترنت کامپیوتر از سال‌ها پیش توسط برترین متخصصان در حال توسعه بوده است.
بنیاد Dfinity در سال ۲۰۱۶ توسط Williams، کارآفرین سریالی و دانشمند ارشد Dfinity تاسیس شد. این بنیاد جمعا در کشورهای آمریکا، بریتانیا، ژاپن و آلمان دارای ۱۸۸ کارمند بوده و سه مرکز تحقیقاتی در Palo Alto، Calif، San Francisco و Zurich دارد.
ویژگی های رمز ارز Internet Computer
رمز ارز اینترنت کامپیوتر با هدف گسترش اینترنت عمومی ساخته شده است. در حال حاضر شبکه اینترنت از زیرساخت‌های خصوصی استفاده می‌کند. در توکن اینترنت کامپیوتر از فناوری Chain Key استفاده شده است، این فناوری چندین تکنولوژی پیشرفته از جمله مکانیزم اجماع جدید، سیستم عصبی شبکه (NNS)، شناسه اینترنتی و ایجاد کلید توزیع نشده غیرتعاملی (NI-DKG) را شامل می‌شود.
فناوری Chain Key در شبکه اینترنت کامپیوتر
یکی از عواملی که سبب برتری و موفقیت Internet Computer شده، بهره‌گیری از فناوری Chain Key است. این فناوری از مجموعه‌ای از پروتکل‌های رمزنگاری تشکیل شده، این پروتکل‌ها نودهای سازنده رمزارز اینترنت کامپیوتر را تنظیم می‌کنند. این امر سبب می‌شود تا اینترنت کامپیوتر یک کلید عمومی منفرد داشته باشد. Chain Key موتور هدایت کننده اینترنت بوده و عملکرد آن را امکان‌پذیر می‌کند.
فرایند احیا شبکه اینترنت کامپیوتر
فراهم بودن امکان اضافه کردن نودهای جدید در هنگام ساخت زیرشبکه‌های جدید سبب می‌شود تا این شبکه بی‌نهایت مقیاس‌پذیر باشد. علاوه بر اضافه کردن نودهای جدید، امکان جایگزینی نودهای جدید با نودهای معیوب نیز بدون هیچ وقفه‌ای وجود دارد. این ویژگی سبب احیا شدن زیر شبکه‌هایی که نودهای معیوب دارند، می‌شود. به این ترتیب با ارتقا یکپارچه اینترنت کامپیوتر، شبکه امکان رفع عیبوب و افزودن ویژگی‌های جدید را خواهد داشت.
این ویژگی سبب تمایز این بلاک چین با بلاک چین‌های سنتی شده و این امکان را فراهم می‌کند تا از طریق توکن اینترنت کامپیوتر و با استفاده از هر وسیله‌ای مانند تلفن همراه یا ساعت هوشمند، کار تایید اعتبار انجام شود.
تیم توسعه‌دهنده Dfinity، به منظور اشتراک مجدد کلید پروتکل غیرتعاملی جدیدی را ایجاد کرده‌اند. به این ترتیب هر یک از امضاکنندگان قدیمی یک پیام واحد برای امضاکنندگان جدید پخش می‌کنند. برای افزایش ایمنی، در این فرایند از مفاهیم رمزنگاری استفاده می‌شود.
از آنجایی که این فرایند به صورت غیرتعاملی انجام می‌شود، برای یک محیط غیر همزمان، نحوه عملکرد پروتکل اشتراک مجدد کلید؛ کاملا ایده‌آل بوده و سبب حفظ امنیت کلید می‌شود. فعالیت یک زیرشبکه با کلید عمومی شناخته می‌شود، در نتیجه اشخاص موجود در رایانه اینترنتی نیازی به پیگیری تغییر کلیدهای عمومی ندارند.
سیستم عصبی شبکه اینترنت کامپیوتر
Network Nervous System یا همان سیستم عصبی شبکه (اینترنت کامپیوتر)، مغز غیرمتمرکز این شبکه بشمار آمده و بلاک چین Internet Computer تحت کننترل آن و درون پروتکل‌های اینترنت کامپیوتر اجرا می‌شود. این سیستم عصبی نیز شامل سلسله مراتبی از بلاک‌ها می‌شود که در پایین‌ترین سطح آن، دیتا سنترها میزبان نودهای سخت‌افزاری هستند.
ماشین‌های نود با یکدیگر ادغام شده و زیرشبکه‌ها یا همان Subnets را بوجود می‌آورند. در آخر نیز زیرشبکه‌ها میزبانی کنیسترهای نرم‌افزاری را برعهده دارند. کنیسترهای نرم‌افزاری (یا همان قراردادهای هوشمند در این شبکه) توسط کاربران آپلود شده و واحدهای محاسباتی شبکه هستند که شامل “کد و حالت” می‌شوند.
در سیستم عصبی شبکه (NNS)، کاربران می‌توانند طرح پیشنهادی خود (Proposal) را ثبت کنند. در مرحله بعدی با برگزاری رای‌گیری توسط نورون‌هایی فعالین شبکه آنها را بوجود آورده‌اند، طرح‌های پیشنهادی رد یا قبول می‌شوند. این نورون‌ها به اصطلاح به عنوان نورون‌های رای‌دهی شناخته می‌شوند.
هر یک از پروپوزال‌های ثبت شده باید شامل مواردی مانند: شناسه، خلاصه، Url، پیشنهاد دهنده، نوع پروپوزال (موضوع آن) و پارامترها باشند.
نحوه کار نورون‌ها در شبکه اینترنت کامپیوتر
برای ایجاد نورون‌های رای‌دهی در سیستم صبی شبکه به کار اجازه استیک کردن ICP داده می‌شود. این نورون‌ها برای ثبت طرح‌ پیشنهادهای جدید استفاده می‌شوند. پس از ثبت طرح پیشنهادی جدید از طریق رای‌گیری رد یا قبول می‌شوند. سرعت فرایند ثبت پروپوزال سریع یا کند انجام می‌شود.

ویژگی‌های نورون‌های شبکه

هویت Adentity : مشخص‌کننده هویت کلی یک نورون است
حساب Account: موجودی توکن ICP قفل شده در این حساب دفتر کلی؛ قرار می‌گیرد
کنترل‌کننده Controller: مدیر کنترل‌کننده نورون‌ها است. این مدیر باید یک جفت کلید عمومی را شناسایی کرده و کلید خصوصی را به صورت امن نگهداری کند.
کلیدهای گرم Hot Keys: کلیدهایی هستند که در زمان فعالیت‌هایی مانند رای‌دهی استفاده می‌شوند
زمان ساخت CreatedAt: نشان‌دهنده زمان ساخت نورون است
زمان کهولت AgingSince: زمانی را نشان می‌دهد که فرایند کهولت نورون آغاز شده است. مبدا این زمان در دو حالت زمان ساخت نورون یا آخرین زمانی که فریاند انحلال انجام شده در نظر گرفته می‌شود
حالت انحلال DissolveState: نشان‌دهنده زمان شروع یا توقف انحلال است.
بلوغ: نشان‌دهنده توانایی یک نورون در ایجاد یک نورون جدید است. پس از آنکه نورون‌ها در فرایند رای‌دهی استفاده می‌شوند بلوغشان افزایش پیدا می‌کند.
جریان روابط (خصوصی): این امکان وجود دارد تا با هر نورون را به صورت خاص پیکربندی کرد. به این ترتیب این نورون بر اساس یک موضوع خاص در هنگام رای‌دهی، رفتار سایر نورون‌ها را دنبال خواهد کرد.
رای‌های اخیر (عمومی): تاریخچه رای‌گیری‌های اخیر در شبکه نگهدای می‌شوند. این ویژگی به ارزیابی نحه پیروی از یک نورون مشخص کمک می‌کند
سن (ثانیه): سن نورون توسط زمان کهولت و زمان فعلی محاسبه می‌شود.
مزایا و معایب این رمز ارز
در ادامه به مهم‌ترین مزایا و معایب رمز ارز اینترنت کامپیوتر اشاره می‌کنیم:
مزایا

بنیاد Dfinity موفق به جذب صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ از جمله Andreesen Horowitz و Polychain Capital شده است.
ICP دارای یک کاربرد مشخصی در بستر پلتفرم Internet Computer است.
در صورتی که پلتفرم اینترنت کامپیوتر توجهات را به سمت خودش جلب کند، در آینده ارزش توکن ICP نیز افزایش خواهد یافت.
افزایش واکنش منفی عموم مردم علیه شرکت‌های بزرگ فناوری مانند آمازون و گوگل سبب افزایش تقاضای پروژه‌هایی مانند Internet Computer خواهد شد.
رمز ارز اینترنت کامپیوتر پتانسیل بسیار عظیمی داشته و توسط سرمایه‌گذاران بزرگی پشتیبانی می‌شود.
این پروژه به همه افراد امکان می‌دهد تا با استفاده از فناوری بلاکچین در فضای اینترنت نرم‌افزار و اپلیکیشن ایجاد کرده و به طور کامل در اطراف شرکت‌های بزرگ فناوری فعالیت کنند.
برخلاف بسیاری از بلاکچین‌ها Internet Computer بجای فضای ابری، در یک شبکه غیرمتمرکز اجرا می‌شود.
در حالی که تکمیل تراکنش‎های بسیاری از رمزارزها معمولا بیش از ۳۰ دقیقه طول می‌کشد، رمز ارز Internet Computer با سرعت بسیار بالایی کار می‌کند.

معایب

تاکنون استقبال قابل ملاحظه‌ای از Internet Computer نشان داده نشده است.
به طور نسبی این پلتفرم همچنان آزمایش نشده، و احتمالا تا قبل از آنکه بتوان آن را در مقیاس ایمن مستقر کرد، نیازمند سال‌ها کار و توسعه است.
هنوز تعداد صرافی‌هایی که این رمزارز را در دسترس قرار داده‌اند، بسیار محدود است.

نحوه عملکرد رمز ارز اینترنت کامپیوتر
رمز ارز اینترنت کامپیوتر بر اساس یک پروتکل غیرمتمرکز جدید معروف به “پروتکل اینترنت کامپیوتر” (ICP)، ساخته شده است. این پروتکل قدرت محاسباتی تعداد زیادی از نودهای کامپیوتری را ترکیب کرده و یک پلتفرم کامپیوتری واحد ایجاد می‌کند. در نهایت این پلتفرم قادر است تا از برنامه‌های کاربردی در هر مقایس و با هر پیچیدگی پشتیبانی کند.
از طریق اینترنت کامپیوتر، قراردادهای هوشمند به واحدهای کد امن به نام “Canisters” تقسیم می‌شوند. Canisters واحدهای محاسباتی هستند که به عنوان اپلیکیشن‌ها یا عملکردهای منحصر به فرد عمل می‌کنند. کاربران نهایی از طریق یک نقطه ورود قادر به تعامل با واحدهای Canisters بوده و تجربه کاربری آنها بسیار شبیه به اینترنت امروزی است.
برخلاف اینترنت سنتی، Internet Computer بجای تکیه بر زیرساخت‌های متمرکز، مستقیما اپلیکیشن‌ها و داده‌های زنجیره‌ای را میزبانی کرده و به آنها سرویس می‌دهد. در لایه‌های اصلی آن، شبکه‌ای از مراکز داده می‌تواند گره‌هایی (Nodes) را راه‌اندازی کرده و سپس پروتکل ICP را اجرا کند. پس از آن نیز می‌توان این نودها را در زیرشبکه‌هایی قرار داد که برای میزبانی Canistersهای نرم‌افزاری استفاده می‌شوند. در نهایت کاربران می‌توانند به عنوان بخش از تجربه وب خود؛ با آنها تعامل داشته باشند.
اجرای نودهای اینترنت کامپیوتر
در اواسط سال ۲۰۲۱ در ابتدای مسیر در هنگام راه‌اندازی بلاک جنسیس، Internet Computer مراکز داده مستقل پشتیبانی شد. این مراکز در قسمت‌های مختلف دنیا مانند آسیا، اروپا و آمریکای شمالی واقع شده است. در مجموع این ۴۸ مرکز، ۱.۳۰۰ نود را اجرا می‌کنند. اما در آینده و با پشتیبانی از نسل بعدی برنامه‌های غیرمتمرکز تعداد این مراکز نیز افزایش خواهد یافت
کاربردهای رمز ارز اینترنت کامپیوتر
پروژه اینترنت کامپیوتر بنیاد Dfinity ماموریت دارد تا به شرکت‌های web2 کمک کند تا سیستم‌های قدیمی خود را کنار بگذارند. علاوه بر این شرکت‌ها، بسیاری از بلاکچین‌ها نیز نیازمند کمک مشابهی هستند. بسیاری از گره‌هایی که به حفظ شبکه‌های مختلف مانند EOS، Ethereum و Tron کمک می‌کنند، بر روی سرورهای متمرکز متعلق به امثال Amazon، Alibaba و Google اجرا می‌شوند.
این بدان معناست که از لحاظ فنی، بجای مردم؛ افرادی مانند Jeff Bezos، Daniel Zhang یا Sundar Pichai، سرنوشت اتریوم را تعیین می‌کنند. در واقع این افراد می‌توانند دسترسی به گره‌های اتریوم را که متکی به خدمات ابری آنها هستند، قطع کنند.
اگرچه اجرای چنین چیزی در عمل بعید به نظر می‌رسد، اما اگر دولت‌ها این افراد را مجبور کنند تا ارزهای دیجیتال را که ظاهرا در برابر سانسور مقاوم هستند، تحت فشار قرار دهند؛ چاره‌ای جز اطاعت نخواهند داشت. در واقع این موضوع چیزی نیست که پیش از این هرگز رخ نداده باشد. چراکه اخیرا مشخص شد که در سال ۲۰۱۹ و به دنبال تحریم‌های دولت آمریکا، آمازون توسعه‌دهندگان ایرانی را از استفاده از AWS منع کرده است.
با استفاده از Internet Computer، توسعه‌دهندگان می‌توانند وب‌سایت‌ها، سیستم‌های فناوری اطلاعات سازمانی و خدمات اینترنتی را تنها با راه‌اندازی مستقیم کد خود در اینترنت عمومی، و بدون نیاز به توافق‌نامه جداگانه با سرورها و خدمات ابری تجاری مانند AWS یا مایکروسافت؛ ایجاد کنند.
کاربردهای توکن ICP
ICP رمزارز بومی شبکه اینترنت کامپیوتر بوده و سه نقش اساسی در این شبکه ایفا می‌کند، که عبارتند از:

کاربران شبکه این امکان را دارند تا توکن‌های ICP خود را در اختیار شبکه قرار داده و به اصطلاح آن را قفل کنند. این موضوع سبب می‌شود تا به کاربرانی که ICP خود را در شبکه استیک کرده‌اند، امکان رای دادن، شرکت در حاکمیت شبکه و کسب پاداش داده شود.
یکی دیگر از کاربردهای مهم توکن ICP، فراهم کردن منبع ذخیره ارزش و تبدیل شدن به چرخه (Cycles) است. کاربران شبکه اینترنت کامپیوتر می‌توانند چرخه‌های جدیدی را در زمان دلخواه ایجاد کنند.
برای پاداش دادن به افراد مهم در شبکه، شبکه ICP جدید تولید می‌کند. این افراد کسانی هستند که: ۱) حق رای داشته و با رای دادن در مدیریت شبکه مشارکت می‌کنند. ۲) کسانی که ماشین‌های نود میزبان شبکه هستند ۳) و کسانی که فعالیت‌های مفید و مترفقه دارند.

کاربرد چرخه‌ها در شبکه اینترنت کامپیوتر
در اینترنت کامپیوتر چرخه‌ها در نقش سوخت توان محاسباتی شبکه فراهم می‌کند. چرخه‌ها همواره دارای مقداری ثابت هستند؛ این موضوع با افزایش ارزش رمز ارز اینترنت کامپیوتر در طول زمان، مغایرت دارد. چرخه‌ها به SDR که واحد ارزی منطقی بوده و توسط صندوق بین‌المللی پول تعریف شده، متصل می‌شوند. هر واحد SDR از توکن ICP را می‌توان به یک تریلیون واحد چرخه تبدیل کرد.
کاربرد نورون در شبکه اینترنت کامپیوتر
نورون با قفل کردن مقداری از موجودی توکن ICP به مالک آن امکان می‌دهد تا با شرکت در مسائل حاکمیتی شبکه، در هنگام رای‌دهیها پاداش کسب کند.
کیف پول های مناسب اینترنت کامپیوتر
مانند سایر رمزارزها کیف پول مناسب رمز ارز اینترنت کامپیوتر به شما اجازه می‌دهد تا علاوه بر دسترسی به این رمزارز، امکان ذخیره، ارسال و دریافت آن را نیز داشته باشید. به همین دلیل می‌توانید از انواع کیف پول‌های رمزنگاری شده سرد و گرم استفاده کنید.
بهترین کیف پول های اینترنت کامپیوتر
کیف پول گرم هر کیف پول رمزنگاری شده‌ای است که به اینترنت متصل می‌شود. بهترین کیف پول‌های گرم برای ذخیره و مدیریت Internet Computer عبارتند از:

Network Nervous System (NNS)
Plug Wallet
Stoic Wallet
Earth Wallet
Dfinance

بهترین کیف پول های سرد اینترنت کامپیوتر
برخلاف کیف پول‌های گرم، این نوع کیف پول به اینترنت متصل نشده و امنیت بیشتری دارد. بهترین کیف پول‌های سرد برای ذخیره و مدیریت Internet Computer عبارتند از:

Ledger
Trezor

صرافی های پشتیبان رمز ارز اینترنت کامپیوتر
برخلاف محبوبیت رمز ارز اینترنت کامپیوتر، احتمالا در بسیاری از صرافی‌های رمزنگاری شده معتبر امکان مبادله این رمزارز وجود ندارد. از میان صرافی‌های متعدد، تنها دو مورد از صرافی‌های معتبر از این رمزارز پشتیبانی می‌کنند.
صرافی‌ Coinbase به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا اینترنت کامپیوتر را خرید، فروش، تبدیل، انتقال یا ذخیره کنند. همچنین در صرافی Binance نیز امکان خرید و فروش این رمزارز فراهم شده است. از طرف دیگر در صرافی کوچک‌تر Gate.io نیز از این رمزارز پشتیبانی می‌شود.
خرید رمز ارز اینترنت کامپیوتر
خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال در پلتفرم رمزنگاری شده‌ای که با نام صرفی‌های دیجیتالی شناخته می‌شوند؛ امکان‌پذیر است. بنابراین، اولین قدم در هنگام ترید رمز ارز اینترنت کامپیوتر (ICP)، ایجاد یک حساب کاربری در صرافی دیجیتالی است که از این رمزارز پشتیبانی می‌کند.
پس از ایجاد حساب کاربری در یکی از صرافی‌های Coinbase، Binance یا Gate.io رمز ارز Internet Computer را از لیست رمزارزهای صرافی پیدا کرده و در خرید و فروش ICP را شروع کنید.

ایجاد حساب کاربری در یک صرافی معتبر
شارژ حساب کاربری خود (از طریق فیات یا رمزارز)
ورود به صفحه معاملات صرافی
انتخاب جفت ارز معاملاتی با ICP (ICP/ETH، ICP/BTC، ICP/GBP، ICP/JPY)
انتخاب یکی از روش‌های خرید رمزارز (مارکت، استاپ لاس، استاپ لیمیت و…)
انتخاب میزان ICP که قصد خرید آن را دارید
تایید نهایی ترید

عوامل تاثیرگذار بر قیمت رمز ارز اینترنت کامپیوتر
به طور کلی، قیمت بازار ارزهای رمزنگاری شده متاثر از قانون عرضه و تقاضا است. اگر تقاضای خرید رمز ارز Internet Computer افزایش یابد، افراد بیشتری به دنبال استفاده از این رمزارز بوده و به همین ترتیب قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. در صورت بروز وضعیت برعکس، سرمایه‌گذاران به دنبال فروش دارایی اینترنت کامپیوتر خود رفته؛ و در نهایت قیمت این رمزارز کاهش می‌یابد.
همانطور که مشخص است، عوامل موثر بر احساسات بازار می‌توانند بر وضعیت بازار اثرگذار باشند؛ اما چه مواردی بر احساسات بازار اثر می‌گذارد؟

به عنوان مثال، اگر در یک مقیاس وسیع پروتکل اینترنت کامپیوتر در اکوسیستم غیرمتمرکز پذیرفته شود؛ قیمت توکن ICP متاثر از این تصمیم، واکنش نشان می‌دهد.
از طرف دیگر، اگر سایر تکنولوژی‌های بلاکچین با مفهوم یکسانی ظاهر شوند، بر قیمت ICP تاثیر می‌گذارند.

نوسانات قیمت دارایی‌های رمزنگاری شده مانند اینترنت کامپیوتر بسیار مشهور است. با در نظر داشتن این موضوع، متوجه می‌شوید که قیمت انواع رمزارزها در پلتفرم‌های رمزنگاری شده مختلف، متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال ممکن است قیمت توکن ICP در یک صرافی برابر با ۱۹۰.۵۰ دلار و در صرافی دیگر برابر با ۱۹۰.۵۹ دلار باشد. این میزان تفاوت جزئی در قیمت‌ها کاملا متداول بوده و بر سود شما در هنگام ترید این رمزارز تاثیر نمی‌گذارد.
آینده رمز ارز اینترنت کامپیوتر
هرگونه پیش‌بینی در خصوص قیمت آینده رمز ارز اینترنت کامپیوتر منوط به عوامل متعددی است که در بالا به تعدادی از آنها اشاره شد. با توجه به نوسانات بازار، هرگونه پیش بینی در خصوص وضعیت آینده یک رمزارز چیزی بیش از حدس و گمان نبوده و تنها به شما در رابطه با پتانسیل رشد یک دارایی دیجیتالی ایده می‌دهد. علیرغم اینکه در حال حاضر در روزهای ابتدایی معرفی Internet Computer به سر می‌بریم، با این حال پیش‌بینی‌های بسیاری در مورد آینده این رمزارز انجام شده است.
سایت PickACrypto.com پیش‌بینی بسیار خوبی برای قیمت اینترنت کامپیوتر در سال ۲۰۲۵ انجام داده است. بر اساس پلتفرم‌های مدل‌سازی پیش‌بینی؛ طی چهار تا پنج سال آینده، Internet Computer ICP به ۷۵۰۰ دلار افزایش یافته و در سال ۲۰۲۵ به قیمت ۶.۹۰۰ دلار می‌رسد. از طرف دیگر Wallet Investor با احتیاط بیشتری در خصوص قیمت اینترنت کامپیوتر پیش‌بینی کرده است. بر اساس پیش‌بینی آن، توکن ICP روند رشد خود را در پیش خواهد گرفت اما تا نیمه دوم سال ۲۰۲۳ از مرز ۱۰۰۰ دلار عبور نمی‌کند. بر اساس انتظار این پلتفرم، تا سال ۲۰۲۵، Internet Computer به متوسط قیمت معاملاتی ۱۳۲۸.۴۵ دلار رسیده و تا قبل از پایان سال ارزشش به ۱۶۵۵ دلار افزایش یابد.
در نهایت پلتفرم CoinArbitrageBot برای ترسیم نقشه پیش‌بینی ارزش Internet Computer از داده‌های موجود قیمت، استفاده کرده است. بر اساس پیش‌بینی این پلتفرم انتظار نمی‌رود که ICP رکورد قیمت خود را در سال ۲۰۲۱ بشکند. قیمت این رمزارز در سال ۲۰۲۳ به ۱۰۰۰ دلار نزدیک شده و تا پایان سال ۲۰۲۴-۲۰۲۵ نیز قیمت هر توکن ICP به ۱۵۳۵.۲۲ خواهد رسید.
نتیجه‌ گیری
در حال حاضر، طرح‌های بزرگ بنیاد توسعه دهنده رمز ارز اینترنت کامپیوتر، Dfinity، همچنان در حال گسترش و توسعه است. بنابراین باید منتقدان و علاقمندان به این پروژه منتظر بمانند و ببیند که آیا Internet Computer به یک سیستم عامل جهانی تبدیل می‌شود یا خیر.
سوالات متداول
آیا رمز ارز اینترنت کامپیوتر آینده خوبی دارد؟
به طور کلی بازار ارزهای دیجیتال نوسانات بسیاری داشته و نمی‌توان به طور قطع در باره قیمت‌ رمزارزها پیش‌بینی کرد. اما در صورت اقبال عمومی به این پروژه و افزایش تقاضا قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت.
آیا پروژه اینترنت کامپیوتر از حمایت مالی خوبی برخوردار است؟
بله، این پروژه توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ از جمله Andreesen Horowitz و Polychain Capital حمایت می‌شود.
نحوه خرید رمز ارز Internet Computer به چه شکل است؟
مانند هر رمزارز دیگری برای خرید توکن ICP لازم است از طریق یک صرافی معتبر رمزنگاری شده اقدام کنید.
کدام یک از صرافی‌ های دیجیتالی از رمز ارز ICP پشتیبانی می‌ کنند؟
متاسفانه تعداد صرافی‌هایی که از توکن ICP پشتیبانی می‌کنند محدود بوده و تنها شامل صرافی Coinbase، Binance و Gate.io می‌شود.
رمزارز اینترنت کامپیوتر را به چه صورت می‌ توان ذخیره و مدیریت کرد؟
سرمایه‌گذران و معامله‌گران این رمزارز می‌توانند با استفاده از کیف پول‌های گرم یا سرد دارایی‌ خود را ذخیره، مدیریت، خرید و فروش کنند.
بهترین کیف‌ پول‌ های دیجیتالی برای ذخیره رمزارز اینترنت کامپیوتر کدام‌ ها هستند؟

Network Nervous System (NNS)
Plug Wallet
Stoic Wallet
Earth Wallet
Dfinance
Ledger
Trezor

رمز ارز اینترنت کامپیوتر چیست؟
رمز ارز اینترنت کامپیوتر یک ارز رمزنگاری شده یا توکن دیجیتالی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا اپلیکیشن، وب‌سایت و سایر سرویس‌های تحت وب را ایجاد کنند
رمز ارز اینترنت کامپیوتر توسط چه کسی ایجاد شد؟
بنیاد Dfinity طی چند سال اخیر در حال توسعه رمز ارز اینترنت کامپیوتر بوده است اما در نهایت این پروژه در تاریخ مارس ۲۰۲۱ به عموم معرفی شد.
مهم‌ ترین ویژگی پروژه اینترنت کامپیوتر چیست؟
برخلاف بسیاری از بلاکچین‌ها Internet Computer به جای فضای ابری، در یک شبکه غیرمتمرکز اجرا می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

ترتیبی که برای خواندن مقالات” انواع کوین ها “به شما پیشنهاد می‌کنیم: