Skip to main content

سرفصل‌های این مقاله
قیمت لحظه ای رمز ارز کوانتوم

نمودار کوانتوم

کوانتوم بلاک‌چین مبتنی بر UTXO است که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی کرده و با ماشین مجازی اتریوم یا Ethereum Virtual Machine (EVM) سازگار است. فناوری نوآورانه Qtum برای برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و اینترنت اشیاء (IoT) مناسب است. افرادی که در رمز ارز کوانتوم سرمایه‌گذاری می‌کنند، حق رأی داشته و می‌توانند در سیستم مدیریت این رمزارز مشارکت کنند.
معرفی رمز ارز کوانتوم (Qtum)
پروژه کوانتوم در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان یک بلاک‌چین آماده برای کسب‌وکارها، معرفی شد. این پروژه با بهره‌مندی از بهترین نیروهای متخصص، به‌خوبی توانست که دو رمز ارز مطرح بیت کوین و اتریوم را با هم ترکیب کند و ساختاری جدید برای اجرای قراردادهای هوشمند در اختیار کسب‌وکارها قرار دهد.
Qtum یک پلتفرم بلاک‌چین عمومی متن‌باز است که بر روی یک شبکه همتا به همتای اثبات سهام ساخته شده است. این پروژه از مدل تراکنش‌های بیت کوین با انعطاف‌پذیری بیشتر قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند برنامه‌های کاربردی Qtum بلاک‌چین را با دنیای واقعی مرتبط می‌کند تا به نیاز مشاغل برای توسعه و سفارشی‌سازی بلاک‌چین، پاسخ دهد.
QTUM توکن اصلی این بلاک‌چین است که برای پرداخت قراردادهای هوشمند، کمک به امنیت شبکه و نمادی برای حق رأی جهت مشارکت در پروژه، مورداستفاده قرار می‌گیرد. صاحبان مشاغل و توسعه دهندگان می‌توانند از توکن اصلی کوانتوم، QRC-20، در برنامه‌های غیرمتمرکز و معاملات QRC-20 که به کارمزد گس نیاز دارند، استفاده کنند.
تاریخچه رمز ارز کوانتوم
رمز ارز Qtum یکی پروژه‌های رمزنگاری است که توسط پاتریک دای (Patrick Dai) ، نیل ماهی (Neil Mahi) و جردن ارلز (Jordan Earls) معرفی و راه‌اندازی شد. قبل از راه‌اندازی پروژه کوانتوم، پاتریک عضو تیم علی‌بابا بود و نیل نیز ۲۰ سال سابقه فعالیت در توسعه انواع نرم‌افزارها را داشت.
هدف از راه‌اندازی پروژه رمز ارز کوانتوم، استفاده از بهترین ویژگی‌های ارزهای دیجیتال بیت کوین و اتریوم برای راه‌اندازی یک پلتفرم قرارداد هوشمند است. به همین دلیل برای امنت و پایداری هرچه بیشتر شبکه، Qtum از کد اصلی بیت کوین استفاده می‌کند.
از آنجایی‌ که بیت کوین از قراردادهای کامل Turing پشتیبانی نمی‌کند، Qtum  از ماشین مجازی اتریوم استفاده کرد تا قابلیت اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) به شبکه اضافه کند. این پروژه برای پشتیبانی از دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی قرارداد هوشمند و فراتر از Solidity، به فکر ادغام دیگر ماشین‌های مجازی مانند X86 VM است. اما مسئله اصلی این است که ترکیب ساختار بیت کوین و اتریوم، در بعضی موارد ناسازگاری ایجاد می‌کند. بیت کوین از یک مدل UTXO برای ردیابی مالکیت رمز ارز استفاده می‌کند، درحالی‌که اتریوم (مانند اکثر پروتکل‌های دیگر که از ماشین‌های مجازی استفاده می‌کنند) از یک مدل مبتنی بر حساب برای سادگی بیشتر استفاده می‌کند.
برای رفع این ناسازگاری‌ها در پروژه کوانتوم از یک‌لایه تبدیل به نام AAL بین کد بیت کوین و EVM استفاده شده است تا از سازگاری UTXO و ماشین مجازی اطمینان حاصل شود. AAL به‌عنوان مترجمی برای UTXOها (مکانیزم UXTO بیت کوین) عمل می‌کند که با قرارداد هوشمند به سبک اتریوم سازگار نیست. AAL ، در اصل، به UTXOها اجازه می‌دهد تا توسط ماشین مجازی Qtum پردازش شده و به قرارداد Qtum قابل انجام تبدیل شوند که با قراردادهای هوشمند اتریوم سازگار است.
تغییرات مهمی که در پروژه کوانتوم رخ داد
این نوآوری Qtum را قادر ساخت تا اولین پلتفرم قرارداد هوشمند مبتنی بر UTXO در جهان را ایجاد کند. بسیاری از تحلیلگران ارزهای دیجیتال معتقدند که نظریه پروژه کوانتوم بی‌نظیر است، چرا که توانسته از امنیت مدل UTXO در چارچوب قرارداد هوشمند پایدار اتریوم استفاده کند.
Qtum ادعا می‌کند که این رویکرد منجر به افزایش سرعت، هزینه کمتر و درجه بالاتری از انعطاف‌پذیری قرارداد هوشمند در مقایسه با اتریوم شده است. Qtum همچنین از سیستم تأیید پرداخت ساده بیت کوین یا Simple Payment Verification (SPV) کمک گرفته است که امکان اجرای هوشمند قرارداد در دستگاه‌های تلفن همراه را نیز فراهم می‌کند.
Qtum تصمیم گرفت با اقتباس از مدل Poof-of-Stake (PoS) Blackcoin به‌عنوان مکانیسم اجماع آن استفاده کند. تیم توسعه‌دهنده رمز ارز کوانتوم معتقد است که پروتکل Proof-of-Work در زمینه مقیاس‌پذیری محدودیت‌هایی جدی داشته و PoS در رفع و یا کاهش این محدودیت‌ها بسیار موفق بوده است.
Qtum همچنین دارای سیستم حکمرانی زنجیره‌ای (معروف به پروتکل حکمرانی غیرمتمرکز یا DGP) است تا مسئولیت‌های تصمیم‌گیری در خصوص نحوه عملکرد پروژه را به صاحبان توکن کوانتوم انتقال دهد.
Neutron: سیستم اتصال سیستم‌عامل واسط ماشین مجازی Qtum
در طول سال ۲۰۲۰ ، تیم Qtum معماری Neutron ، یک مترجم جدید VM جدید را که به‌عنوان واسطه برای توسعه نرم‌افزار عمل می‌کند، به پایان رساند. Neutron برای ترجمه زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی VM به ساختاری که به‌راحتی خوانده شده و بلاک‌چین Qtum می‌تواند پردازش کند، مورداستفاده قرار می‌گیرد.
این پروژه به‌منظور ساده‌سازی اجرای قراردادهای هوشمند و قابلیت ارتقاء آنها اجرا شده است؛ چرا که در واقع Neutron یک‌لایه ارتباطی بین بلاک‌چین‌های دارای قرارداد هوشمند است. پروژه Neutron از زبان برنامه‌نویسی Rust برای قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند تا عملکرد و امنیت بیشتری را به حداکثر برساند. رابط برنامه‌نویسی برنامه نوترون به‌گونه‌ای طراحی شده است که به لایه‌های مختلف معماری Qtum اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
بنیان‌گذاران کوانتوم چه کسانی هستند؟
Qtum در سال ۲۰۱۶ توسط پاتریک دای، جردن ارلز و نیل ماهی تأسیس شد. پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر، پاتریک دای قبل از اینکه توجه خود را به Qtum معطوف کند و به رئیس بنیاد Qtum تبدیل شود، به‌عنوان CTO  شرکت استخراج بیت کوین چینی Bitse Group و VeChain فعالیت می‌کرد.
جردن ارلز از ۱۳ سالگی درحال‌توسعه نرم‌افزار بوده و همچنین رئیس Earl Grey Tech و رئیس صندوق ابتکارات قراردادهای هوشمند است. نیل ماهی دارای مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت بازرگانی است و ۲۰ سال است که در زمینه توسعه نرم‌افزار فعالیت می‌کند.
در حال حاضر بنیان‌گذاران این پروژه توسط گروه بزرگی از اعضای تیم با تجربه قبلی در NASDAQ ، Alibaba ، Tencent و Baidu و همچنین جوامع Bitcoin و Ethereum حمایت می‌شوند.
پروژه رمز ارز کوانتوم چگونه کار می کند؟
پیش‌ازاین گفتیم که Qtum از مدل تراکنش UTXO بیت کوین استفاده می‌کند. منظور از UTXO، مقدار رمز ارزی است که بعد از تأیید و انجام هر تراکنش، باقی می‌ماند. در واقع تراکنش‌های بعدی در دفتر کل درصورتی‌که اجرا می‌شوند که UTXO وجود داشته باشد. در غیر این صورت عدم وجود UTXO به معنای نداشتن بیت کوین و در واقع عدم موجودی کافی برای انجام تراکنش است. پس می‌توان گفت که UTXOها همواره در حال پردازش هستند و نتیجه عملکرد آنها در دفتر کل ذخیره می‌شود. هریک از UTXOها برای باز شدن، به یک کلید خصوصی نیاز دارند.
پلتفرم کوانتوم همچنین از قابلیت قراردادهای هوشمند اتریوم از طریق ماشین مجازی x86 پشتیبانی می‌کند. VM Qtum x86 VM از زبان‌های برنامه‌نویسی پرکاربرد مانند Rust ، C ، ++ C و پایتون برای پیشبرد قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند.
AAL که پیش‌تر به آن اشاره شد، چکیده تراکنش‌های فردی UTXO را ارائه می‌دهد تا یک حساب واحد برای اجرای قراردادهای هوشمند که از ماشین مجازی اتریوم استفاده می‌کنند، ایجاد شود. از قراردادهای هوشمند می‌توان برای اصلاح تنظیمات بلاک‌چین خاص بدون اختلال در اکوسیستم از طریق پروتکل حکمرانی غیرمتمرکز Qtum استفاده کرد. به‌عنوان‌مثال، DGP به اعضای جامعه کوانتوم اجازه می‌دهد بدون نیاز به هارد فورک، اندازه بلوک و هزینه گس پایه را تغییر دهند.
چه چیزی رمز ارز کوانتوم را از دیگر رمزارزها متمایز می کند؟
Qtum دارای تیم قدرتمندی است که توسط پاتریک دای مدیریت می‌شود که اخیراً با صاحبان پروژه‌های مشهور فناوری چینی مانند علی‌بابا، بایدو و تنسنت در ارتباط است؛ بنابراین می‌توان گفت، علاوه بر سرمایه جاری در خود پروژه، سرمایه‌گذاران موفقی در چین از آن حمایت می‌کنند.
Qtum برای ایجاد فناوری بسیار قوی و انعطاف‌پذیر است که می‌تواند قراردادهای هوشمند را در دستگاه‌های تلفن همراه فعال کند و به دستگاه‌های IoT (اینترنت اشیا) راه یابد، در تلاش است. در نتیجه به نظر می‌رسد اگر تمام اهداف این پروژه برآورده شده و چالش‌ها به‌خوبی پشت سر گذاشته شوند، صاحبان کسب‌وکار راهی به جز استفاده از رمز ارز کوانتوم، نخواهند داشت.
تفاوت بیت کوین و کوانتوم چیست؟
بیت کوین، محبوب‌ترین رمز ارز است که در حال حاضر فقط برای پرداخت هزینه و انتقال ارز به کار برده می‌شود. درحالی‌که کوانتوم پلتفرمی است که برای راه‌اندازی برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند مورداستفاده قرار می‌گیرد.
برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps)
هنگامی که یک کسب‌وکار یک برنامه جدید، یک وب‌سایت یا نرم‌افزار ایجاد می‌کند، پایگاه‌داده پروژه باید در یک سرور ذخیره شود. در این شرایط اصطلاحاً می‌گویند که داده‌ها در یک سرور متمرکز قرار گرفته است. فرقی نمی‌کند که داده‌ها در یک یا چند سرور و یا در کجای جهان قرار گرفته‌اند، این احتمال وجود دارد که هکرها راهی برای ورود به پایگاه‌داده پیدا کرده و اطلاعات شما را دست‌کاری کرده یا به سرقت ببرند.
در این جاست که کوانتوم به صاحبان کسب‌وکار کمک کرده و فرصت ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز را برای آنها فراهم می‌کند. با استفاده از فناوری بلاک‌چین بیت کوین برای ذخیره تراکنش‌ها در سیستم تمام کاربران، تأیید همه برای انجام تراکنش و عدم وجود راهی برای تغییر اطلاعات ثبت شده، کوانتوم امنیت پایگاه‌داده را افزایش می‌دهد.
قراردادهای هوشمند
قراردادهای هوشمند را می‌توان از جنس قراردادهای آتی در نظر گرفت. به این صورت که یک قرارداد هوشمند بر اساس مجموعه‌ای از الزامات از پیش تعریف شده، دارایی‌های دیجیتالی مانند رمزارزها را از یک کاربر به یک یا چند کاربر دیگر منتقل می‌کند. کوانتوم به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا با استفاده از یکی از انواع زبان‌های برنامه‌نویسی، قرارداد هوشمند مورد نیازشان را به‌راحتی ایجاد کنند.
چه چیزی باعث افزایش ارزش رمز ارز کوانتوم می‌شود؟
بلاک‌چین Qtum به دلیل ترکیب امنیت، عملکرد و کارایی، بلاک‌چین ارزشمندی برای توسعه دهندگان است. سازگاری آن با بیت کوین و اتریوم، منابع توسعه دهندگان و طیف وسیعی از زبان‌های برنامه‌نویسی، این پلتفرم را برای اجرای مجموعه‌ای از برنامه‌ها مناسب می‌سازد.
ازآنجاکه برای پرداخت هزینه‌های اجرای قرارداد هوشمند و معاملات QRC-20 به توکن کوانتوم نیاز است، ارزش این رمز ارز به دلیل افزایش تقاضای توسعه دهندگان، افزایش می‌یابد.
QTUM همچنین بخش مهمی از مکانیسم اجماع اثبات سهام است که به دارندگان توکن اجازه می‌دهد ارزش بیشتری از طریق استیکینگ کسب کنند. علاوه بر این، کسانی که در رمز ارز کوانتوم سرمایه‌گذاری می‌کنند، متناسب با مقدار QTUM حق رأی داشته و می‌توانند در ارتقای شبکه مشارکت داشته باشند.
چه مقدار رمز ارز QTUM در گردش است؟
در حال حاضر ۱۰۳،۷۵۹،۸۶۲ QTUM در گردش است. این توکن باعرضه اولیه ۱۰۰ میلیون QTUM فعالیت خود را آغاز کرد. میزان توکن در گردش با گذشت زمان افزایش می‌یابد زیرا این توکن با پاداش استخراج ۴ QTUM در هر بلوک ایجاد می‌شود. باتوجه‌به این که این توکن از مدل تراکنش‌های بیت کوین پیروی می‌کند، هر ۴ سال یک‌بار، پاداش استخراج به نصف کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه تا سال ۲۰۴۵ ، پاداش استخراج بلاک کوانتوم به صفر می‌رسد و حداکثر عرضه کوانتوم به ۱۰۷،۸۲۲،۴۰۶ محدود می‌شود.
نحوه خرید رمز ارز کوانتوم
برای خرید رمز ارز باید در یکی از صرافی‌های ایرانی یا خارجی ثبت‌نام کرده و بعد از شارژ حساب برای خرید رمز ارز اقدام کنید. باتوجه‌به محدودیت‌هایی که برای کاربران ایرانی در صرافی‌های خارجی وجود دارد، پیشنهاد ما استفاده از خدمات صرافی‌های ایرانی است. با این‌ وجود اگر تجربه کافی در خصوص کار با صرافی‌های خارجی را دارید، می‌توانید از طریق یکی از صرافی‌های زیر برای خرید رمز ارز Qtum اقدام کنید.

صرافی کوکوین kucoin: برای شارژ حساب می‌توانید از کارت‌های اعتباری، حساب پی پال و وایر ترنسفر استفاده کنید.
صرافی کریپتو دات‌کام crypto.com: برای شارژ حساب می‌توانید از کارت‌های اعتباری، حساب پی پال و وایر ترنسفر استفاده کنید.
صرافی کوین ماما Coinmama : برای شارژ حساب می‌توانید از سوئیفت و کارت‌های اعتباری استفاده کنید.
صرافی رابین هود Roninhood: برای شارژ حساب می‌توانید از کارت‌های اعتباری استفاده کنید.
صرافی بایننس binance: برای شارژ حساب می‌توانید از کارت‌های اعتباری، وایر ترنسفر و ارزهای دیجیتال استفاده کنید.
صرافی بیتفینکس Bitfinex: برای شارژ حساب نیاز به رمز ارز دارید!
صرافی هوبی huobi: برای شارژ حساب می‌توانید از رمز ارز، وایر ترنسفر و سوئیفت استفاده کنید.

نحوه استفاده از کوانتوم
سازگاری رمز ارز کوانتوم با اتریوم به این معناست که قراردادهای هوشمند اتریوم به‌سادگی در شبکه کوانتوم اجرا می‌شوند. باتوجه‌به اینکه این پروژه از طیف وسیعی از زبان‌های برنامه‌نویسی پشتیبانی می‌کند، می‌توان از بلاک‌چین آن برای اهدافی نظیر برنامه‌ریزی تولید، حمل‌ونقل و … استفاده کرد.
کیف پول رمز ارز کوانتوم
برای ذخیره رمز ارز QTUM می‌توانید از Qtum Core به‌عنوان کیف پول رسمی این رمزارز در دسکتاپ یا تلفن همراه، استفاده کنید. اما Qtum Core تنها گزینه پیش روی شما نیست. برخی دیگر از انواع کیف پول‌هایی که برای ذخیره رمز ارز کوانتوم می‌توانید از آنها استفاده کنید، عبارت هستند از:
سخت افزاری
کیف پول‌های سخت‌افزاری یا کیف پول‌های سرد مانند Ledger یا Trezor امن‌ترین گزینه برای ذخیره ارزهای رمزنگاری شده هستند، چرا که به‌صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت کار می‌کنند. استفاده از این دو کیف پول به افرادی توصیه می‌شود که قصد خرید مقدار زیادی رمز ارز داشته و می‌خواهند به‌صورت بلندمدت سرمایه‌گذاری کنند.
نرم افزاری
کیف پول‌های نرم‌افزاری، از جمله Qtum Electrum و Atomic ، گزینه‌های دیگری برای نگهداری از رمز ارز کوانتوم هستند. استفاده از این کیف پول‌ها در تلفن همراه و دسکتاپ به‌صورت کاستدی یا غیر کاستدی امکان‌پذیر است. (در کیف پول‌های کاستدی، اطلاعات و کلید خصوصی شما در اختیار توسعه‌دهنده والت قرار می‌گیرد، درحالی‌که در کیف پول‌های غیر کاستدی، شخص ثالثی به اطلاعات شما دسترسی نداشته و همه چیز در دستگاه خودتان ذخیره می‌شود.) گرچه استفاده از این کیف پول‌ها معمولاً هزینه‌ای نداشته و بسیار راحت است، اما امنیت کیف پول‌های سخت‌افزاری را ندارند. استفاده از این کیف پول‌ها به افراد تازه‌کار و کسانی که مقدار زیادی رمز ارز نمی‌خرند، توصیه می‌شود.
آنلاین یا تحت وب
کیف پول‌های آنلاین یا کیف پول‌های تحت وب، مانند کیفی پولی که در وب‌سایت رسمی Qtum ارائه شده است، نیز رایگان و استفاده از آنها آسان است و از طریق چندین دستگاه با استفاده از یک مرورگر وب قابل‌دسترسی هستند. بااین‌حال، این مدل کیف پول‌ها در دسته کیف پول‌های داغ قرار گرفته و نسبت به رقبای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از امنیت کمتری برخوردار هستند. استفاده از این کیف پول‌های آنلاین به افرادی توصیه می‌شود که همواره در حال ترید رمز ارز هستند و مقدار سرمایه‌شان اندک است.
پیش‌بینی قیمت رمز ارز کوانتوم
بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، رمز ارز کوانتوم به‌ طور قطع روند افزایش قیمت را تجربه خواهد کرد. برای تصمیم‌گیری بهتر در خصوص سرمایه‌گذاری در رمز ارز Qtum، در ادامه پیش‌بینی قیمت به تفکیک هرسال را در اختیارتان قرار می‌دهیم:
پیش‌بینی قیمت Qtum تا سال ۲۰۲۲
با توجه ‌به اینکه هیچ نوسان عظیمی در بازار ارزهای رمزنگاری شده وجود ندارد، QTUM همچنان موقعیت خود را به‌عنوان یکی رمزارزهای جذاب برای سرمایه‌گذاری حفظ می‌کند. برخی از تحلیل گران پیشنهاد می‌کنند که افراد باید در رمزنگاری Qtum سرمایه‌گذاری کنند تا سود هنگفتی کسب کنند زیرا ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۲ قیمت آن از مرز ۲۸ دلار عبور کند.
پیش‌بینی قیمت Qtum تا سال ۲۰۲۳
رمز ارز کوانتوم یک شبکه قابل‌اعتماد ایجاد کرده است و به نظر می‌رسد محصولات مبتنی بر فناوری بلاک‌چین، توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند. به همین خاطر به نظر می‌رسد که تا پایان سال ۲۰۲۳، قیمت Qtum از ۳۵ دلار بگذرد.
پیش‌بینی قیمت Qtum تا سال ۲۰۲۴
چند پیش‌بینی برای قیمت QTUM وجود دارد. به نظر می‌رسد که تا پایان سال ۲۰۲۴ قیمت این رمزارز از ۴۲ دلار عبور کند. البته سرمایه‌گذاری در این رمزارز در صورتی همراه با سود است که همین‌الان برای خرید QTUM اقدام کنید.
پیش‌بینی قیمت Qtum تا سال ۲۰۲۵
باتوجه‌به برنامه‌ها و روند پیشرفتی که تیم توسعه QTUM در پیش گرفته است، پیش‌بینی بلندمدت حاکی از آن است که تا سال ۲۰۲۵ قیمت آن از ۵۵ دلار عبور می‌کند.
نتیجه گیری
رمز ارز کوانتوم قصد دارد با ترکیب مدل معاملاتی UTXO بیت کوین با ماشین مجازی اتریوم به یکی از بهترین و امن‌ترین پلتفرم‌ها برای توسعه دهندگان و صاحبان کسب‌وکار تبدیل شود. افزودن مکانیسم اجماع اثبات سهام نیز رمز ارز کوانتوم را بسیار کارآمد می‌کند و کاستی‌های دیگر سیستم‌عامل‌ها را برطرف می‌کند. رمز ارز QTUM بخشی جدایی‌ناپذیر از اکوسیستم است و برای استیکینگ، مدیریت و پرداخت هزینه‌ها در شبکه مورداستفاده قرار می‌گیرد. با گسترش شبکه Qtum و استقبال افراد از آن، QTUM می‌تواند دارایی ارزشمندی باشد.
سؤالات متداول
آیا رمز ارز کوانتوم از بیت کوین و اتریوم بهتر است؟
Qtum از مکانیسم اجماع Proof of Stake استفاده می‌کند که مقرون‌به‌صرفه‌تر از مکانیسم اثبات کار است که در حال حاضر توسط بیت کوین و اتریوم مورداستفاده قرار می‌گیرد. Qtum همچنین ۷۰ تا ۱۰۰ تراکنش در ثانیه را پردازش می‌کند و با استفاده از شبکه Lightning و سایر فناوری‌های لایه ۲ می‌تواند بهتر هم شود! در مقایسه، اتریوم در حال حاضر ۳۰ TPS و بیت کوین فقط ۳ الی ۷ TPS را پردازش می‌کند.
یونیتا (Unita) چیست؟
Unita که قبلاً با نام Qtum Enterprise و QtumX شناخته می‌شد، یک بلاک‌چین خصوصی برای مشاغل با زمان ایجاد بلوک کوتاه‌تر و مکانیزم اجماع Proof of Authority است.
قیمت رمز ارز کوانتوم چقدر است؟
قیمت QTUM تحت تأثیر عوامل زیادی قرار دارد اما به نظر می‌رسد با افزایش میزان استفاده از شبکه‌ای که ارائه می‌دهد، ارزش آن در سال‌های پیش رو افزیاش یابد.
تفاوت رمز ارز کوانتوم با دیگر آلت‌کوین‌ ها چیست؟
اکثر آلت‌کوین‌هایی که از نسل بیت کوین هستند، معمولاً برای انتقال ارز به کار برده می‌شوند. این در حالی است که Qtum می‌خواهد یک پلت فرم قوی‌تر باشد و به مشاغل اجازه دهد برنامه‌هایی بسازند که از فناوری بلاک‌چین بهره می‌برند. این مورد دو جنبه کاملاً متفاوت از انقلاب بلاک‌چین و ارزهای رمزنگاری شده است.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

ترتیبی که برای خواندن مقالات” انواع کوین ها “به شما پیشنهاد می‌کنیم: