Skip to main content

سرفصل‌های این مقاله
معرفی سرخطی در بورس
سفارش سرخطی و یا سرخطی زدن، روشی از معامله در بازار سهام است که سهامدار سفارش خرید و یا فروش خود را رأس ساعت ۸:۳۰ صبح ثبت کرده و ارسال می‌نماید. در واقع، به سفارشی که رأس ساعت آغاز معاملات و در صفوف خرید و یا فروش ارسال می‌شود، تا بتوانید به جایگاه بهتری در این صفوف دست یابید را اصطلاحأ سرخطی زدن در بورس می‌گویند.
به مثال زیر توجه کنید:
آقای غفاری تصمیم دارد روز شنبه، سهام شرکت الف را خریداری نماید. سهام این شرکت، به دلیل انتشار اخبار مثبت، بسیار مورد علاقه و توجه سایر سهامداران قرار دارد. بنابراین آقای غفاری احتمال می‌دهد که شنبه رأس ساعت ۸:۳۰ صبح با صف خرید سنگینی روبه‌رو باشد.
او رأس این ساعت، اقدام به ثبت سفارش می‌کند. برای این‌که بتواند سهم شرکت الف را خریداری نماید، باید رأس ساعت ۸:۳۰ صبح و با ثبت بالاترین قیمت روز، ثبت سفارش نماید. در اصطلاح بورسی، به چنین حالتی، سرخطی زدن می‌گویند.
در همان روز، آقای غفوری که همکار آقای غفاری است، پس از بررسی و تحلیل بسیار، به این نتیجه می‌رسد که بهتر است سهام شرکت ج را به فروش برساند. با توجه به پیش‌بینی آقای غفوری، در آن روز صف فروش سنگینی برای این نماد شکل می‌گیرد.
در چنین شرایطی، برای این‌که بتواند سهم مورد نظر خود را بفروشد، باید رأس ساعت ۸:۳۰، پایین‌ترین قیمت آن روز را ثبت و ارسال کند. در اصطلاح بورسی، به چنین حالتی، سرخطی زدن می‌گویند.
آیا عوامل مؤثر در سرخطی زدن را می‌ شناسید؟

انتخاب کارگزاری مناسب
استفاده از سرور مجازی بورس
افزایش دقت در سرعت و دقت در زمان ثبت سفارش

آیا با روش‌ های سرخطی زدن در بورس، آشنا هستید؟
برای سرخطی زدن، ۲ روش وجود دارد:
روش اول:  سرخطی زدن به شیوه دستی:
در این روش، شما باید چند ثانیه پیش از رسیدن به ساعت ۸:۳۰، تعداد سهم و قیمت مد نظرتان را وارد کرده و آن را چندین بار ارسال نمایید تا عمل سرخطی شما انجام شود و سفارشتان در ابتدای صف قرار بگیرد.
روش دوم: سرخطی زدن با ربات سرخطی:
در این روش، برای سرخطی زدن باید از ربات سرخطی استفاده کنید. ربات سرخطی، یک نرم‌افزار است که ابزار و زیرساخت مناسب را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد تا در زمانی که هزاران سفارش در کسری از ثانیه به سمت هسته معاملات ارسال می‌شود، سفارششان را در لحظات پیش‌گشایش به گونه‌ای به ثبت برسانند که بتوانند به جایگاه بهتری در صفوف خرید و یا فروش دست یابند.
در واقع، ربات سرخطی قابل تنظیم است و به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید:

چه سهمی را بخرید و یا بفروشید.
در چه زمانی شروع به کلیک کردن برای معامله مدنظرتان کنید.
در چه فاصله زمانی، هر کلیک را انجام دهید.

بنابراین در رابطه با ربات سرخطی می‌توان بیان کرد که با استفاده از این ربات، شما می‌توانید در ردیف اول صف خریداران عرضه اولیه در روز پس از عرضه اولیه باشید و همین‌طور جز افرادی باشید که در جایگاه اول سفارش‌دهندگان برای خرید و یا فروش سهام مدنظرتان هستند.
آیا با رمز موفقیت در سرخطی زدن آشنا هستید؟
کسانی که از سرور مجازی استفاده می‌کنند، از شانس بیش‌تری برای سرخطی زدن موفق برخوردارند. از دیگر رموز موفقیت می‌توان به استفاده از اینترنت پرسرعت و پینگ پایین اشاره کرد.
ساعت ثبت سفارش شما، در موفقیت آمیز بودن عملیات سرخطی بسیار مهم است. در نظر داشته باشید که شما باید ارسال سفارشتان را از ساعت ۸:۴۴:۵۸ ثانیه آغاز کنید.
آیا می‌ توان به ربات‌ های سرخطی اعتماد کرد؟
با توجه به مزایایی که بیان شد، تمایل سرمایه‌گذاران به استفاده از ربات‌های سرخطی بسیار زیاد است و این افزایش تمایل، سبب سوء استفاده سودجویان شده است. به گونه‌ای که شاهد تبلیغات گسترده تحت عنوان ربات‌های سرخطی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستیم.
با توجه به این امر که این دست از ربات‌ها به هسته سازمان و کارگزاری دسترسی ندارند، نمی‌توانند عملیات سرخطی را انجام دهند ولی با دریافت نام کاربری و رمز عبور شما، امکان کلاهبرداری از پرتفویتان را برای این افراد سودجو فراهم می‌شود.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم