Skip to main content

مدیرعامل کراکن: دیفای در حال بلعیدن جهان مالی است – رمز ارز

جسی پاول (Jesse Powell)، مدیرعامل صرافی کراکن (Kraken)، در مصاحبه‌ای مدعی شد که ظهور ارزهای دیجیتال نشان داد که بازارهای سنتی چقدر غیرشفاف و به ضرر مردم عادی است. به‌گفته وی، اکنون حوزه دیفای، حوزه اموز مالی غیرمتمرکز، در حال بلعید جهان مالی است.
به گزارش کریپتو اسلیت، جسی پاول (Jesse Powell) مدیرعامل صرافی ارزهای دیجیتال کراکن روز جمعه در مصاحبه خود با بخش اقتصادی یاهو گفت:
اتریوم دسترسی به جهانی از قراردادهای هوشمند غیرمتمرکز، صرافی‌های غیرمتمرکز و پروتکل‌های وام‌دهی را در اختیار شما قرار می‌دهد. چه مردم بدانند و چه ندانند، دیفای واقعا در حال بلعید دنیای امور مالی است. من فکر می‌کنم تا ۱۰ سال دیگر، ما ۹۰ درصد از خدمات مالی خود را روی بلاک چین انجام خواهیم داد.
پاول در ادامه توضیح داد که ارزهای دیجیتال بسیار متفاوت از بازارهای بورس سنتی است که نیازمند شمار زیادی واسطه و متصدی است. او معتقد است که به همین خاطر، معامله‌گران مجبور هستند برای تصاحب و انتقال اموال خود به لحاظ فنی به اشخاص ثالث متوسل شوند. البته این سیستم با ظهور ارزهای دیجیتال به سرعت در حال منسوخ شدن است. پاول در ادامه گفت:
این سیستم بسیار متفاوت است و من فکر می‌کنم اکنون که سیستم رمزنگاری را داریم، سیستم [سنتی] دیگر واقعا ضرورتی ندارد. به نظر من وضعیت ما با یک سیستم کاربردی شفاف بسیار بهتر خواهد بود. سیستمی که مردم در آن امکان گرفتن سهام، انتقال و معامله آن در هرجایی که می‌خواهند و معامله مستقیم در یک صرافی را داشته باشند.
به گفته پاول، سیستم سنتی افراد ضعیف را در موقعیت نابرابری قرار می‌دهد. این سیستم شفافیت ندارد و فرصت‌های بسیاری برای اتفاقات بد فراهم می‌کند.
مدیرعامل کراکن در عین حال تأیید کرد که برای استفاده از مزایای ارزهای دیجیتال در دیگر بازارهای سنتی مثل بورس، بازسازی چارچوب‌های نظارتی و تنظیم مقررات ضروری است.
از نظر من این نهادهای نظارتی و قانون‌گذاران هستند که باید امکان رخ‌دادن این اتفاق را فراهم کنند. منظورم این است که از لحاظ فنی هیچ چیزی مانع از آن نیست که این اتفاق امروز بیفتد؛ بنابراین، چیزی که ما واقعا نیاز داریم، کمی نوآوری در فضای تنظیم مقررات و قانون‌گذاری است. فناوری همین امروز هم هست. من فکر می‌کنم که همه چیز در نهایت روی بلاک چین وارد بورس شود.
پاول در ادامه اظهار داشت که خوشبختانه از آنجایی که بیشتر مردم جهان هنوز هیچ رمز ارزی ندارند و هیچ توجهی هم به آن ندارند، هنوز فرصت زیادی برای این اتفاق هست:
به همین خاطر، ما هنوز در مراحل خیلی ابتدایی این فضا هستیم. به نظرم هرچه پول بیشتری چاپ می‌شود، اعتماد مردم به حکومت‌ها کمتر می‌شود، به سیستم مالی و بازارهای بورس اطمینان کمتری خواهند داشت، بیشتر پیگیر بازارهای رمز ارز خواهند بود تا شفافیت کامل و مالکیت کامل دارایی خود را داشته باشند و همین طور، امکان انجام هر کاری را در هر زمانی که می‌خواهند داشته باشند.

موردی یافت نشد.

wpDiscuzدیدگاه خود را به اشتراک بگذاریدxInsertComment Author Info