Skip to main content

هومن مقراضی
تحلیلگر بازارهای مالی

باتوجه به تورم سال ۱۴۰۰، ارزش ذاتی هر واحد دلار تا دی ماه سال ۱۴۰۱، مبلغ ۴۵ هزار تومان برآورد شده است. بنابراین می‌توان گفت که دلار افزایش قیمت را پیش‌خور کرده و از این پس سرمایه‌گذاری بر روی دلار و طلا چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.
2023/03/09

جواد فلاحیان
کارشناس بازارهای مالی

درحال حاضر نرخ دلار در بلاتکلیفی به سر می‌برد و از آنجایی که به دلیل همبستگی نرخ دلار با طلا در کشور، تشخیص ادامه روند سکه و طلا به اطلاع از نتیجه برجام نیاز دارد. با توجه به نتیجه و همچنین اخباری که از برجام به گوش می‌رسد می‌توان روند قیمتی طلا را نیز پیش‌بینی کرد. البته در حال حاضر توصیه می‌شود که افراد اقدام به سرمایه‌گذاری بر روی طلا نکنند و فعلا در انتظار باشند چراکه در حال حاضر این کالا با حباب قیمتی مبادله می‌شود البته باید بدانید که وجود حباب در قیمت‌ها ضرورتی برای ترکیدن این حباب ایجاد نمی‌کند.
2023/03/09

مجتبی دیبا
کارشناس بازارهای مالی

دیبا پیش از این گفته بود احتمال دلار ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان برای روزهای پایانی سال وجود دارد و خبرهای مثبت یا منفی می‌تواند ادامه روند را مشخص کند. در این روزها و با توجه به شرایط ایران در مقیاس بین‌المللی و البته اتخاذ سیاست ارزپاشی در داخل کشور و… سعی شده است که نرخ دلار کنترل شود که در صورت شکست، روند قیمتی دلار باز هم صعودی خواهد شد.
دیبا در پایان با اشاره به نرخ تورم ۴۰ الی ۶۰ درصدی، قیمت ارز برای سال آینده را صعودی دانست.
2023/03/07

مت ولر
رئیس تحقیقات جهانی Forex.com

به اعتقاد ولر بازار ارزهای دیجیتال سخت‌ترین روزهای خود را پشت‌سر گذاشته است البته ولر اضافه کرد که حتی اگر قیمت بیت کوین به ۲۰ یا حتی ۱۸ هزار دلار هم برسد تعجب نخواهد کرد. مت ولر همچنین به بانک سیلورگیت و مشکلات آن اشاره کرد و گفت که مشکلات این بانک به بازار رمزارزها راه پیدا نخواهد کرد.
2023/03/06

حمیدرضا جیهانی
کارشناس اقتصادی

برجام و نتیجه آن در این روزها بر نرخ دلار تاثیر می‌گذارند. عموم مردم به جای سرمایه‌گذاری در بخش تولید، ترجیح می‌دهند دلار و طلا بخرند. اما مردم باید بدانند که نرخ دلار واقعی نیست و دارای حباب است و احتمال ترکیدن این حباب نیز وجود دارد.
2023/03/06

عماد جعفری
کارشناس صنعت خودرو

به دلیل نوساناتی که نرخ ارز به خود می‌بیند، شاهد آن هستیم که عموم مردم با هدف حفظ ارزش سرمایه خود، اقدام به خرید کالاهای مختلف از جمله خودرو می‌کنند. در این روزها بازار خودرو پرتقاضا است و البته در صورت ادامه‌دار بودن روند نزولی دلار شاهد افت قیمت خودرو در بازار نیز خواهیم بود.
2023/03/06

پیش بینی بورس به این معنی است که شما بتوانید ارزش آتی سهام یک شرکت را پیش بینی کنید. پیش از هرچیز باید به این نکته توجه کرد که انجام تمام تحلیل‌ها با هر دقتی، تنها بخشی از مسیر پیش‌ بینی بازار بورس است.حقیقت این است که پیش بینی بازار بورس خیلی هم ساده نیست و برای پیش بینی آینده بورس لازم است از دانش و اطلاعات کافی در زمینه‌ی تحلیل تکنیکال و بنیادی برخوردار باشیم. اما حتی مهارت در تحلیل‌ تکنیکال و بنیادی نیز به تنهایی برای تحلیل درست بازار بورس کافی نیستند و عوامل مختلفی از جمله قیمت دلار، اتفاقات سیاسی-اجتماعی، نرخ تورم، احساسات سرمایه گذاران و خیلی از عوامل دیگر که می‌توان آنها را متاثر از اتفاقات سیاسی دانست، بر آینده‌ی بازار بورس موثر هستند.با تمام اینها فراموش نکنید که بهترین پیش بینی‌ها نیز فقط احتمالاتی که ممکن است رخ دهد را ابراز می‌کنند و هیچ وقت نمی‌توان با اطمینان ۱۰۰٪ مسیری را برای آینده بورس پیش بینی کرد.
بازار بورس یک بازار مالی داخلی است با این وجود اتفاقاتی که در خارج از کشور در جریان هستند هم ممکن است بر این بازار موثر باشند. تحلیلگران برای پیش بینی بازار بورس با بررسی عومل موثر بر بازار از جمله قیمت ارز، سیاست‌های اتخاذ شده که بر مسائل مالی موثر هستند، نرخ تورم، احساسات سرمایه گذاران و دیگر عوامل، به بیان نظر خود در رابطه با آینده‌ی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و یا بلندمدت بازار می‌پردازند.برای آنکه بتوانید تحلیل منطقی‌تری از آینده‌ی بازار سرمایه داشته باشید باید دانش و تجربه‌ی کافی را در تحلیل تکنیکال و بنیادی داشته باشید. علاوه بر این دو نوع تحلیل، تابلوخوانی که در آن به بررسی حجم معاملات و اتفاقات جاری در بازار پرداخته می‌شود نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید کسب مهارت در همه‌ی این تحلیل‌ها و بررسی هرروزه‌ی این موارد کار ساده‌ای برای یک معامله گر و یا سرمایه گذار معمولی نباشد، همچنین مطالعه‌ی نظرات کارشناسان شناخته‌شده می‌تواند معامله گران را با جنبه‌هایی از بازار آشنا کند که شاید پیش از این به آن توجه نمی‌کردند. در نتیجه می‌توان گفت که آگاهی از پیش بینی بازار توسط کارشناسان و تحلیلگران می‌تواند در تصمیم‌گیری برای سرمایه گذاری در بازار موثر باشد.با وجود انواع تحلیل و پیش‌بینی‌های دقیق کارشناسان نباید این نکته را فراموش کرد که پیش بینی بازار سرمایه و یا هر بازار مالی نمی‌تواند آینده‌ی یک نماد و یا شاخص کل را به طور کامل تضمین کند، به عبارت دیگر عدم قطعیت یکی از ویژگی‌های تمام بازارهای مالی است. با توجه به آنچه گفته شد می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که پیش بینی بازار بورس توسط کارشناسان و تحلیلگران می‌تواند دید روشنی از آینده‌ی بازار به سرمایه گذاران بدهد با این حال هر پیش بینی،‌ یک سناریو از آینده است که با توجه به شرایط موجود، احتمال وقوع آن وجود دارد اما قطعی نیست. با وجود چنین حقایقی از بازار سرمایه و حتی دیگر بازارهای مالی، می‌توان گفت که رعایت مدیریت سرمایه می‌تواند حضور دائمی یک سرمایه گذار و یا معامله گر را در بازارها تضمین کند.

به این مقاله امتیاز دهید

(۱۸۵ رای)

۴.۵