Skip to main content


پتی نیوز –
به گزارش ایرنا از سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان پاک اظهار داشت: در چارچوب پروژه مشترک سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز بین‌المللی تجارت و به منظور توسعه و ترویج دانش تجاری و کسب و کار در داخل کشور، دو موضوع «تامین مالی برای کسب و کار شما» و «نوآوری برای موفقیت: راهنمایی برای کارآفرینان» از عناوین آموزشی آکادمی تجارت بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME Trade Academy) برای اولین بار به زبان فارسی ترجمه و در پلتفرم آکادمی فوق قرار گرفته است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر اساس اطلاع‌رسانی انجام شده به تمامی ذی‌نفعان، بیش از ۴۰۰ نفر برای دوره تامین مالی و ۳۸۰ نفر برای دوره نوآوری تجاری ثبت‌نام کرده‌اند که از نظر تعداد در بین تمامی دوره‌های این آکادمی بی‌نظیر بوده است. این دوره‌ها از روز ۸ اسفند شروع شده و به مدت دو هفته برقرار است و افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز وارد سایت شده و دوره را بگذرانند و بلافاصله گواهی بین‌المللی ITC را دریافت کنند.
پیمان‌پاک در خصوص محورهای این دوره‌ها اظهار داشت: در مبحث تامین مالی برای کسب و کار، مخاطبان عمدتاً با ارزیابی نیازهای مالی کسب و کار، ضرورت شناسایی ابزارهای مالی مختلف در دسترس، نحوه انتخاب روش مناسب برای جذب سرمایه، فرآیندهای اعتبار، وام و سرمایه، نحوه مدیریت فرآیند بررسی موشکافانه و مذاکره با تامین‌کنندگان سرمایه و مدیریت مذاکرات و پیگیری آشنا می‌شوند.
وی ادامه داد: در مبحث نوآوری برای موفقیت نیز مخاطبان با موضوعاتی همچون ارزیابی عناصر لازم برای ایجاد یک محیط مساعد برای به‌کارگیری مولفه‌ها و مراحل مهم نوآوری، درک اهمیت تدوین یک راهبرد نوآوری در راستای رقابتی کردن شرکت در صنعت و بازار، تعیین میزان اهمیت طراحی انسان محور برای یک کسب و کار موفق و تکنیک‌های اجرای مدل‌های نوآوری در کسب و کار آشنا خواهند شد.
پیمان پاک خاطرنشان کرد: دوره دیگری هم به زبان فارسی با عنوان “کشاورزی ارگانیک” به‌زودی در سایت مرکز بین‌المللی تجارت برگزار خواهد شد.
وی افزود: همه دوره‌های مرکز بین‌المللی تجارت در طول سال چند بار برگزار می‌شود و علاقه‌مندان در هر سال چندین نوبت از شانس ثبت نام در این دوره‌ها برخوردار می‌شوند.
∎​