Skip to main content


پتی نیوز –
به گزارش ایسنا هفته جاری در بخش کشاورزی با خبر سم و کود آغاز شد. رییس هیات مدیره انجمن صنایع تولیدکنندگان سموم ضمن اعلام این خبر که از چهار ماه پیش تاکنون ۱۳۰۰ تن آفت کش صادر کرده‌ایم اعلام کرد که ظرفیت تولید آفت کش در کشور بیش از ۴۰۰ هزار تن در سال است که در حال حاضر حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار تن آفت کش در کشور تولید می‌شود.
یکی دیگر از خبرهای منتشر شده در بخش کشاورزی خبری با تیتر “سازمان حفظ نباتات متولی بررسی کیفیت سموم وارداتی است”.رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود اعلام کرد که وزارت جهاد کشاورزی متولی بررسی کیفیت سموم وارد شده‌ به کشور است و بخش خصوصی می تواند به این سازمان کمک کند.
“قیمت پیاز هنوز کاهشی نشده” از دیگر اخبار بخش کشاورزی در هفته جاری است. رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی  اعلام کرد که برای کاهش قیمت پیاز یا باید واردات انجام شود یا صادراتی صورت نگیرد.
توقف ثبت سفارش واردات برنج هندی و ممنوعیت واردات برنج خارجی نیز از دیگر اخبار منتشر شده در این هفته بودند. نائب رئیس انجمن واردکنندگان برنج گفت که از یک ماه پیش ثبت سفارش واردات برنج از هند با تصمیم دولت متوقف شد و این تصمیم از پیش اعلام نشده تبعات منفی و بدعهدی تجار ایرانی را در پی دارد.
خبر دیگری با عنوان افزایش تعرفه پیاز نیز در هفته جاری منتشر شد. بنا بر اعلام وزارت جهادکشاورزی تعرفه صادراتی پیاز از ۵۰ درصد قیمت پایه به ۱۰۰ درصد افزایش یافت.
“مرغ در سراشیبی قیمت” تیتر یکی دیگر از خبرهای منتشر شده بود. مشاهدات حاکی از کاهش قیمت مرغ در میادین و مغازه ها نسبت به یکی دوماه گذشته کاهش داشته است.
خبر “صادرات پشم سفید همچنان ممنوع است” نیز در این هفته منتشر شد. مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک با اشاره به اینکه با مازاد پشم در کشور مواجه هستیم، صادرات پشم را یکی از راه های کمک به تولیدکنندگان دانست.
آخرین خبر در بخش کشاورزی ایسنا در هفته جاری نیز “صفر تا ١٠٠ افزایش قیمت پیاز ” بود. بنابر اعلام کارشناسان علت گرانی پیاز علاوه بر سردی هوا و بارندگی، بی برنامگی در صادرات و بی نظمی در عرضه است.
انتهای پیام
∎​