Skip to main content


پتی نیوز –
به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تا به حال شده هنگام رانندگی با اتومبیل صدای جرقه زنی و سایر صدا‌های غیرقابل کنترل را بشنوید؟ تعمیرکاران خودرو معتقد هستند برخی از صداهایی که از موتور ماشین بیرون می آید به دلیل کیفیت نامناسب بنزین است؛ چرا که بنزین آلوده  اثرات نامطلوبی بر روی موتور خودرو می گذارد. 
متأسفانه، بازرسی کیفیت سوخت در اکثر موارد فقط به صورت  سالانه انجام می‌شود و همین بررسی دیر به دیر می تواند بر کیفیت سوخت تاثیر گذار باشد. از آنجایی که بنزین  اغلب در زیر زمین نگه داری می‌شود، آب و رسوب سنگ‌ها گاهی اوقات می‌توانند به داخل محفظه‌های سوخت نشت کنند که این موضوع می‌تواند منبع های بنزین را قبل از رسیدن به توزیع انبوه در پمپ بنزین‌ها آلوده کند.
شرکت‌های سازنده خودرو تلاش زیادی می‌کنند تا خودروهایی با موتور‌ کم صدا، کم‌ مصرف و با کارکرد بالا و در یک کلام از هر نظر مطلوب را تولید کنند، اما در این بین گاهی اوقات مشتری نسبت به نوع عملکرد موتور ماشین خود رضایت ندارد و ایراد را به شرکت سازنده نسبت می‌دهد. حال آنکه مشکل اصلا به شرکت خودروساز ارتباطی ندارد.
بیشتر بخوانید

کارشناسان و مهندسان کارخانه ها معمولا درجه کیفیت بنزین و سایر مایعات مورد نیاز موتور را به اطلاع مشتریان می‌رسانند، اما مالک خودرو از سوخت بی‌کیفیت استفاده می‌کند و همین مسئله دلیل بروز ایرادات مختلف برای موتور خودرو است. در ادامه قصد داریم مشکلاتی را که با استفاده از بنزین بی‌کیفیت برای خودرو اتفاق می‌افتد، برای شما بازگو کنیم.
نشانه‌هایی است که می گوید از بنزین بی کیفیت استفاده کرده اید! 
نشانه هایی وجود دارد که می توان با بررسی آنها متوجه شد که از بنزین بی کیفیت استفاده کرده اید، این علائم عبارتند از: مشکل در راه اندازی خودرو،  ایجاد صدای زیاد از موتور خودرو، ریپ زدن حین رانندگی، روشنایی چراغ موتور و افزایش مصرف سوخت. 
گفتنی است، هر خودرو‌ نیروی لازم برای حرکت مناسب را از یک فرآیند احتراق پیچیده دریافت می‌کنند که در آن، احتراق، بستگی به تحویل سوخت با کیفیت بالا به محفظه دارد. اگر این فرایند مختل شود، بنزین‌ به درستی نمی سوزد و احتراق هم قطع می‌شود و در نتیجه منجر به عملکرد مطلوب نمی‌شود که در موارد شدید هم می‌تواند به خودرو آسیب برساند. 
انتهای پیام/ 
∎​