Skip to main content


پتی نیوز –
به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» شهبازی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: لایحه ای از سوی دولت مبنی بر افزایش حقوق کارمندان و همینطور بازنشستگان کشوری و لشکری به مجلس ارسال نشده است.
نمایندگان چندین طرح در این زمینه پیشنهاد دادند اما نظر دولت ارائه لایحه به مجلس بود تا با هماهنگی دولت و مجلس در این جهت اقدام شود.
کمیسیون اجتماعی مجلس پیرامون این موضوع در حال مطالعه و بررسی است تا بتوان مشکل و دغدغه کارمندان به خصوص بازنشستگان را به نحوی در قالب قانون سامان دهد.
بطورکلی در این زمینه باید به صورتی عمل گردد با توجه به تورم و مسائل اقتصادی مشکلات زندگی کارمندان به خصوص بازنشستگان به بهترین وجه برطرف شود.
منابعی پیرو اقدامات صورت گرفته به خصوص در ارتباط با همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال جاری پیش بینی شده است.
برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در دولت قبل اقداماتی صورت گرفت، منتها ناقص بود و قرار شد دولت سیزدهم در این جهت بصورت کامل عمل کند.
در بودجه سال جاری پیش بینی هایی در این ارتباط شده منتها تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته و شاید علت این باشد که منابع لازم در راستای پیش بینی ها حاصل نشده است.
دولت حتی در تخصیص منابع به پروژه ها و طرح های عمرانی نتوانسته به موقع عمل کند و فقط توانسته در سال جاری حقوق ها را پرداخت نماید.
∎​