Skip to main content

فهرست این مقاله
قیمت لحظه ای رمز ارز گیت توکن (Gate Token)

نمودار لحظه ای رمز ارز گیت توکن (Gate Token)

 
سال‌هاست که صرافی‌ ارزهای دیجیتال، توکن بومی خود را (جهت ارائه‌ی مزایای بیش‌تر) به کاربران خود معرفی می‌کنند تا در صنعت ارزهای دیجیتال، همچنان جزو گزینه‌های برتر باقی بمانند. تا چند سال گذشته، پیشنهاد قیمت‌های مناسب و خدمات کاربرپسند ازجمله مزایای رقابتی بین صرافی‌ها بود اما به‌محض اینکه متوجه شدند با ارائه‌ی مزایای ویژه از طریق توکن بومی خود می‌توانند افراد بیش‌تری را جذب کنند، به طراحی و توسعه‌ی توکن‌های بومی خود مشغول شدند. 
به‌عنوان مثال، صرافی Gate.io امکانات زیادی را ازجمله قیمت‌های رقابتی، کارمزدهای مناسب و… به کاربران خود ارائه می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که همیشه برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران جذاب بوده است؛ زیرا جزو اولین پلتفرم‌هایی هست که ارزهای دیجیتال و توکن‌های جدید را فهرست می‌کند. با این حال، پلتفرم صرافی تصمیم گرفت با ارائه‌ی گیت توکن خود (GT) درکنار ارائه‌ی مزایای جدید، مشکلات خاص را در اکوسیستم خود حل کند.
رمز ارز Gate Token چیست؟

رمز ارز گیت توکن، توکن رسمی و بومی شبکه‌ی بلاک‌چین اصلی GateChain از اکوسیستم Gate.io است. GateChain یک آژانس تأمین مالی جهانی برای ارزهای دیجیتال است. دفتر مرکزی این صرافی در هنگ‌کنگ قرار دارد.
Gate Chain که برای مدیریت تراکنش‌های بسیار دشوار طراحی شده است، برای مقابله با چالش‌هایی همچون سرقت، حمله و از‌دست‌دادن کلیدهای خصوصی، مکانیزم پاکسازی را پیشنهاد می‌دهد. گیت کوین، یک بلاک‌چین عمومی است که به امنیت دارایی‌ها اختصاص داده شده است. GT توکن غیرمتمرکز اکوسیستم GateChain است. رمز ارز گیت توکن (GT) برای پرداخت هزینه‌ی تراکنش‌های انجام شده در شبکه‌ی GateChain استفاده می‌شود. مشتریان از طریق گیت توکن می‌توانند در انواع ارزهای دیجیتال و محصولات بلاک‌چین سرمایه‌گذاری کنند.
از میان یک‌میلیارد عرضه‌ی کلی این توکن بومی، ۷۰۰میلیون از توکن‌ها سوزانده شد و ۳۰۰میلیون از آن‌ها در گردش باقی ماند؛ به همین‌دلیل، رمز ارز گیت توکن به‌عنوان یکی از رمزارزهای کاهش تورم شناخته می‌شود. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در خصوص این رمزارز، در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید. 
اکنون از میان ۳۰۰میلیون توکن درحال‌گردش، ۴۶.۳۹درصد سوخته، ۴۳.۶۱درصد در‌گردش و در مجموع ۱۰درصد در مخازن است. ۱۵درصد از کل سود عملیاتی این توکن توسط Gate.io برای بازخرید GateT oken و ۵درصد برای اهداف بازاریابی و زیست‌محیطی استفاده شده است.
بررسی صرافی Gate.io 

Gate.io یک صرافی رمز ارز است که دفتر مرکزی آن در جورج‌تاون جزایر کیمن قرار دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۷ توسط لین‌هان تأسیس شد که تا امروز به‌عنوان مدیر عامل آن نیز فعالیت می‌کند. این صرافی، آپشن‌های معاملاتی مختلفی ازجمله معاملات نقدی، معاملات مشتقه و استیکینگ به سه‌زبان انگلیسی، چینی و ژاپنی ارائه می‌دهد. Gate.io به‌طور مشابه با اکثر رقبای خود کار می‌کند اما برخلاف بسیاری از آن‌ها برای شروع فعالیت به AML/KYC تریدرها نیاز ندارد؛ البته، کاربر برای برداشت بیش از ۱۰۰۰دلار، باید اطلاعات خود را ارائه و تایید کند.
ویژگی‌ های کلیدی صرافی Gate.io

Gate.io به‌دلیل استفاده از مکانیسم‌های امنیتی مختلف، یکی از امن‌ترین صرافی‌های رمز ارز است. برخی از استراتژی‌های امنیتی این صرافی عبارتنداز: ذخیره‌ی دارایی کاربران، احراز هویت دومرحله‌ای، کد ضد فیشینگ، اعلان‌های پیامکی و… .

این صرافی دارای یک پروتکل IEO یا پروتکل پیشنهادی ترید اولیه است که به‌منظور جمع‌آوری کمک‌ها‌ی مالی برای پروژه‌های جدید رمز ارز مورد استفاده قرارمی‌گیرد. کاربران در این پلتفرم می‌توانند با قیمت‌های مناسب، در جدیدترین پروژه‌های رمز ارز سرمایه‌گذاری کنند.

چندین ویژگی معاملاتی

Gate.io این امکان را به کاربران می‌دهد تا در انواع مختلف بازار، ازجمله اسپات و مشتقات معامله کنند. همچنین، به کاربران اجازه می‌دهد تا NFTها را در فضای رمز ارز و از طریق صرافی معامله کنند.

پشتیبانی از طیف وسیعی از رمزارزها

Gate.io ازجمله صرافی‌های رمز ارزی است که از طیف وسیعی از رمزارزها پشتیانی می‌کند. این صرافی، امکان تجارت بیش از ۱۴۰۰کریپتو را فراهم می‌کند که بسیار بالاتر از سایر صرافی‌های متمرکز (CEX) است؛ همچنین، برای تسهیل برداشت و واریز وجه، امکان استفاده از ارزهای فیات را فراهم کرده است. کاربران این صرافی مجاز به خریدوفروش بیش از پنجاه‌ ارز فیات در اکوسیستم آن هستند.

ویژگی‌ های معاملاتی پیشرفته

Gate.io دارای ویژگی‌های بسیاری است که به کاربران امکان‌ کاوش بازار ارزهای دیجیتال را از نزدیک می‌دهد. این صرافی، گزینه‌های معاملاتی پیشرفته‌ای مانند تجارت را مشتقات دارد که معامله‌گران متوسط ​​و پیشرفته می‌توانند سود بیش‌تری به دست آورند.
این صرافی گزینه‌های معاملاتی پیشرفته‌ی دیگری را نیز همچون تماشای خریدوفروش دارایی‌های NFT فراهم می‌سازد. همچنین، دارای محصولات سودآور رمز ارز است که  برای همه‌ی کاربرانی که به‌دنبال استیک‌کردن دارایی‌های خود و کسب درآمد پسیو هستند، می‌تواند مناسب باشد.

توکن گیت، توکن بومی صرافی رمزنگاری Gate.io است که در زمان نگارش این مقاله، با قیمت چهاردلار و حجم معاملاتی حدود ۲۵.۹میلیون دلار معامله می‌شود. این توکن رتبه‌ی ۹۳ را در فهرست coinmarketcap دارد. کاربران از این توکن برای پرداخت هزینه‌های تراکنش و پروتکل‌های staking استفاده می‌کنند. توکن GT را می‌توان از طریق پلتفرم صرافی‌هایی مانند Huobi، AEX، Hotcoin Global، FTX و Gate.io خریدوفروش کرد.
پیش‌ بینی قیمت رمز ارز گیت توکن

در زمان نگارش این مقاله، رمز ارز گیت با قیمت حدود چهاردلار و حجم تراکنش روزانه‌ی ۱۷میلیون دلار معامله می‌شود. این صرافی ارزش کل بازار خود را مشخص نکرده است اما همان‌طور که گفته شد، در coinmarketcap، رتبه‌ی ۹۳ را دارد. این رتبه نشان می‌دهد که گیت توکن از نظر حجم معاملات، در بین صدرمز ارز برتر قرار دارد.
با توجه به اینکه توکن GT یک ابزار کاربردی در صرافی است و در سطح جهان از رتبه‌ی خوبی برخوردار است و از مزایای مکانیسم سوزاندن نیز بهره می‌برد، ممکن است در بلندمدت یک سرمایه‌گذاری عالی باشد. این ویژگی‌ها به توکن، عرضه‌ی پویا و تقاضای واقعی می‌دهد که بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد.
با توجه به پیش‌بینی قیمت گیت توکن Wallet Investor، قیمت این ارز طی دوازده‌ماه به ۱۱.۴۵دلار و در طی پنج‌سال به ۳۱.۷۱دلار خواهد رسید؛ در‌نتیجه، برای کسب سود باید حدود پنج‌سال صبر کرد. پیش‌بینی قیمت گیت توکن PricePrediction برای سال ۲۰۲۵، ۲۸.۸۳دلار است. با این ‌حال، سرمایه‌گذاران باید هنگام انتخاب پروژه‌ها مراقب باشند؛ زیرا برخی از آن‌ها خطرناک هستند و ممکن است منجربه زیان‌های بزرگ شوند. همچنین، هیچ پروژه‌ای ازجمله «گیت توکن» تضمینی برای موفقیت نیست.
رمز ارز گیت توکن چه مشکلاتی را حل می‌کند؟
همان‌طورکه گفته شد، Gate Token را می‌توان برای حل مسائل خاصی که هم برای پلتفرم و هم برای کاربران آن مفید باشد مورد استفاده قرار داد. به‌عنوان مثال، GT می‌تواند برای موارد زیر استفاده شود:

بهبود نقدینگی بین ارزهای مختلف

GateToken توکن بومی صرافی Gate.io است و برای اهداف مختلفی کاربرد دارد. یکی از این اهداف، بهبود و تسهیل نقدینگی بین ارزهای دیجیتال مختلف از طریق خدمات پروتکل سوآپ اتمی میان زنجیره‌ای است.

قدرت بخشیدن به GateChain

یکی دیگر از موارد استفاده‌ی توکن GT، تأمین انرژی کل GateChain از طریق کارمزد گس است.  این مورد، قابلیت منحصر‌به‌فردی برای Gate.io و GateToken محسوب نمی‌شود؛ زیرا اکنون، تقریباً همه‌ی صرافی‌ها این کار را انجام می‌دهند اما با این حال، همچنان قابلیتی است که تضمین می‌کند شبکه به‌درستی کار می‌کند.

بازخرید و سوزانده‌ شدن توکن‌ ها

یکی دیگر از موارد رایج استفاده‌ از توکن GT (مکانیزمی که توکن‌های پلتفرم براساس آن اجراء می‌شوند)، بازخرید و سوزانده‌شدن توکن‌ها است. در این مدل، صرافی به‌آرامی توکن‌های درگردش خود را می‌خرد و به یک قرارداد هوشمند می‌فرستد اما فقط می‌تواند دارایی‌ را دریافت کند و اجازه‌ی خرج‌کردن آن‌ها را نمی‌دهد. با انجام این‌ کار، صرافی عرضه‌ی توکن خود را کاهش و ارزش آن را افزایش می‌دهد. پروژه‌ی Gate.io با توجه به برنامه‌ی بازخرید، ۲۰درصد از سود عملیاتی خود را برای خرید و سوزاندن توکن GT کنار می‌گذارد. ۷۵درصد از توکن‌ها از بازار آزاد خریداری می‌شوند و ۲۵درصد باقی‌مانده برای بازاریابی و رشد اکوسیستم مورد استفاده قرار می‌گیرند. جالب است بدانید در این پروژه برای شفاف‌سازی، هر سه‌ماه یک‌بار، گزارشی از تراکنش‌های سوخته‌شده در اختیار عموم  قرار می‌گیرد.
مزایای رمز ارز گیت توکن چیست؟
پیش از این به بررسی تأثیر توکن GT بر اکوسیستم پروژه و خدمات صرافی پرداختیم. حال، نوبت آن رسیده تا به مزایایی که این توکن برای کاربران به ارمغان می‌آورد نگاهی داشته باشیم. برخی از مهم‌ترین مزایای این توکن عبارتنداز:
۱- تخفیف کارمزد گس
یکی از انواع کارمزدهایی که در هر صرافی برای انجام تراکنش باید پرداخت کنید، کارمزد گس است. صرافی این کارمزد را برای ارائه‌ی خدمات مختلف مانند فهرست‌کردن توکن‌ها، تأمین نقدینگی آن‌ها و اجازه به کاربران برای تکمیل معاملات خود با بیش‌ترین سرعت و تطبیق سفارش‌های خریدو فروش دریافت می‌کند. این کارمزد را نباید با پرداخت کارمزدهای خود کوین‌ها به ماینرها برای پردازش تراکنش‌ها اشتباه گرفت. 
با این‌حال، بسیاری از صرافی‌ها از دریافت کارمزد گس برای افرادی که در توکن بومی صرافی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، صرف‌نظر می‌کنند. توکن بومی گیت نیز ازجمله توکن‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان در انجام تراکنش‌هایی مانند SpotTrading، Future Trading و حتی Crypto Lending تخفیف گرفت.
۲- حق رأی
یکی دیگر از کاربردهای محبوب توکن‌های بومی پلتفرم‌ها، حق رأی است. رأی‌گیری در DAOها برای کمک به تصمیم‌گیری در مورد آینده‌ی پروژه‌ها، پیشنهاد تغییرات و موارد مشابه استفاده می‌شود اما در پلتفرم‌های متمرکز، شرایط کمی متفاوت است. این پلتفرم به دارندگان توکن بومی خود اجازه می‌دهد تا حق رأی داشته باشند و درخصوص اینکه کدام توکن‌ها برای فهرست‌شدن در پلتفرم صرافی درنظر گرفته‌شوند، رأی دهند. به‌عنوان مثال، در صرافی Gate.io هر توکن GT برابر با یک رأی است؛ بنابراین، هرچه توکن‌های بیش‌تری داشته باشید، وزن رأی شما بیش‌تر می‌شود.
۳- سپرده ‌گذاری و کسب سود
Gate.io به دارندگان توکن خود اجازه می‌دهد تا از راه‌های مختلف درآمد غیرفعال داشته باشند. اگر خریداران توکن بومی گیت دارایی خود را در کیف‌پول نگه دارند، می‌توانند به‌صورت ماهانه سود کسب کنند. این صرافی دارای پلن‌های مختلف با نرخ سود متفاوت است و برای برداشت زودهنگام، هیچ جریمه یا کارمزدی را شامل نمی‌شود؛ یعنی شما می‌توانید هر زمان که بخواهید توکن‌های خود را از کیف‌پول خارج کنید و تمام جوایزی که قبلاً به دست آورده‌اید، همچنان برای شما خواهد بود.
خلاصه 
توکن گیت، تنها توکن رسمی صرافی Gate.io است و منطقی مشابه با توکن بومی صرافی بایننس (BNB) دارد. توکن گیت روی یک بلاک‌چین مانند بلاک‌چین بیت کوین (BTC)، بایننس کوین (BNB) و بایننس زنجیره‌ی هوشمند (BSC) قرار دارد. رمز ارز گیت توکن در تاریخ ۲ مارس ۲۰۲۰، به‌طور رسمی و به‌عنوان توکن رسمی صرافی Gate.io معرفی شد. GateToken از آن‌ زمان به‌عنوان بخش مهمی از اکوسیستم Gate.io شناخته می‌شود و توسعه‌ی آن کاملاً به Gate.io اکوسیستم وابسته است.
سؤالات متداول
۱- چه تعداد رمز ارز گیت توکن درحال گردش در بازار وجود دارد؟
درحال حاضر، ۷۸۲۸۷۸۷۲ از حداکثر ۱۰۰میلیون Gate Token در گردش است.
۲- آیا رمز ارز گیت توکن سرمایه‌ گذاری خوبی است؟
گیت توکن می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی باشد. بیش‌تر پیش‌بینی‌ها بر این باورند که ارزش رمز ارز گیت افزایش خواهد یافت اما به‌خاطر داشته ‌باشید که این پیش‌بینی‌ها حدس و گمان هستند و قیمت GT به همین راحتی می‌تواند سقوط کند.
۳- آیا قیمت رمز ارز گیت توکن بالا می‌رود؟
پیش‌بینی قیمت رمز ارز Gate Token نشان می‌دهد که ارزش توکن افزایش خواهد یافت گرچه این پیش‌بینی نباید به‌عنوان توصیه‌ی مالی قطعی تلقی شود. همیشه قبل از سرمایه‌گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید.
۴- آیا باید در رمز ارز گیت توکن سرمایه‌گذاری کنم؟
شما پس از تجزیه و تحلیل عمیق پروژه و پس از دریافت مشاوره‌ی مالی، باید متناسب با شرایط خودتان تصمیم بگیرید. اگر تصمیم به سرمایه‌گذاری گرفتید، دارایی را برای خرید گیت توکنی اختصاص دهید که به هردلیلی تحمل از دست دادنش را دارید.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” انواع توکن ها “به شما پیشنهاد می‌کنیم: