Skip to main content


پتی نیوز –
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد؛ کارشناس زراعت جهادکشاورزی شهرستان مهاباد گفت: تاکنون ۲۷ هزار هکتار از مزارع دیم این شهرستان زیر پوشش طرح جهش تولید قرار گرفته است.
آوات نورانی افزود: ازمجموع اراضی که زیر پوشش طرح جهش تولید قرار گرفته است، بیش از پنج هزارهکتار آن طبق قرار داد با کشاورزان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است و بقیه نیز تا پایان بهمن ماه امسال زیر پوشش صندوق بیمه محصولات قرار می گیرد.
نورانی، با بیان اینکه طرح جهش تولید در ۲۹۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجانغربی اجرا می‌شود،گفت: سهمیه شهرستان مهاباد برای اجرای این طرح ۳۲ هزار هکتار در نظر گرفته شده است که تلاش می کنیم از تمام ظرفیت طرح به نفع کشاورزان شهرستان استفاده شود.
وی افزود: طرح جهش تولید در دیمزارهای این شهرستان به علت اهمیت افزایش تولید و خودکفایی محصولات استراتژیک ازجمله گندم و جو و حبوبات نظیر عدس و نخود و نباتات علوفه‌ای با هدف گذاری پنج ساله اجرایی می شود.
کارشناس زراعت جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اضافه کرد: در قالب این طرح کشاورزان اراضی دیم در سامانه دیمزارها ثبت نام کرده و می‌توانند از برخی حمایتهای دولتی همچون یارانه حق بیمه محصولات کشاورزی، استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش و همچنین به تناسب مراحل رشدی از سایر حمایتهای اختصاص داده شده استفاده کنند.

∎​