Skip to main content

به گزارش پتی نیوز، نقل قول‌های مختلف درباره نرخ تخم مرغ باعث شده تا بسیاری از مغازه‌دارها و مشتریان دچار سردرگمی شوند.
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از کاهش ۱۰ هزارتومانی قیمت هر شانه تخم مرغ نسبت به هفته گذشته خبرداد.مهدی یوسف خانی گفت: هفته گذشته قیمت هرشانه تخم مرغ در خرده فروشی ها به ۱۰۰ هزارتومان رسیده بود که خوشبختانه از ابتدای هفته روند کاهشی به خود گرفت.
به گفته او، با ممنوعیت صادرات تخم مرغ،قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ تایی برای مصرف کننده به ۹۰ هزار تومان رسیده است.
یوسف خانی می گوید: با توجه به شرایط مساعد تولید پیش بینی می شود که با استمرار توقف صادرات، روند کاهشی قیمت تخم مرغ ادامه یابد.
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در واکنش به عرضه هرشانه تخم مرغ با نرخ های ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزارتومان در بازار گفت: فروش هرشانه تخم مرغ بالاتر از ۹۰ هزارتومان گرانفروشی است.
 متولی تعیین نرخ تخم مرغ
در حالی نرخ جدید تخم مرغ توسط سازمان میادین و تره بار بین 90 تا 95 هزار تومان اعلام شد که از چند هفته گذشته قیمت تخم مرغ فراتر از شانه‌ای 100 هزار تومان رفته است. متولیان صنفی نیز عنوان می‌کنند که مسئول اعلام نرخ، این سازمان نیست و باید قیمت تخم مرغ توسط ستاد تنظیم بازار اعلام شود.

به‌تازگی سازمان میادین و تره‌بار تهران نرخ جدید تخم مرغ را اعلام کرده است. بر همین اساس، قیمت خرده‌فروشی هر شانه 30 عددی تخم مرغ از 90 هزار و 500 تا 95 هزار و 500 تومان خواهد بود.
در حالی سازمان میادین و تره‌بار نرخ جدید تخم مرغ را ابلاغ کرد که رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفته این سازمان وظیفه و مسئولیتی برای اعلام نرخ ندارد و نرخ مصوب باید توسط ستاد تنظیم بازار تعیین و سازمان حمایت و شورای قیمت‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی آن را اعلام کند.
در حالی قیمت جدید تخم‌مرغ بین 90 هزار تا 95 هزار تومان اعلام شد که چند هفته‌ای است قیمت تخم‌ مرغ در سطح خرده‌فروشی‌ها بیش از 100 هزار تومان در حال فروش بوده است.
پس از حذف ارز ترجیحی قیمت هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری‌ها کیلویی 35 هزار و 500 تومان بود اما تولیدکنندگان عنوان داشتند که تولید با این رقم جز زیان چیزی به دنبال ندارد و باید قیمت هر کیلو تخم‌مرغ به بیش از 60 هزار تومان برسد.

منبع:ایسنا