Skip to main content

بازار ارزهای دیجیتال یک بازار پر نوسان است که افراد زیادی را به سرمایه‌های هنگفت رسانده در حالی که سرمایه‌ی بسیاری از دیگر افراد را از چنگشان درآورده است. بازار برای همه‌ی معامله گران به یک ترتیب عمل می‌کند و مهم تجربه و دانش فرد است که موفقیت و یا شکست او را رقم می‌زند. در این میان افراد زیادی را دیده‌ایم که به صورت اتفاقی و با انجام معاملاتی در این بازار توانسته‌اند نتیجه‌ی بسیار خوبی را برای خود رقم بزنند. یک فرد آلمانی به نام مستر گاکس با کمک حیوان خانگی خود تصمیم گرفت این واقعیت را به همه نشان دهد. در ادامه همه چیز را در رابطه با این حیوان خواهیم دانست. اگر این موضوع برای شما هم جالب است این مقاله را انتها مطالعه کنید.
فهرست این مقاله
معرفی مستر گاکس
در چند سال اخیر که بازار رمزارزها حسابی داغ شده است، بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری و افزایش سرمایه خود به سمت خرید ارز‌های دیجیتال روی آورده‌اند. اگرچه این بازار جذاب، بسیار نوپا و کوچک است، اما در همین مدت کوتاه نیز شاهد برخی اتفاقات جالب در آن بوده‌ایم. یکی از این اتفاقات جالب که شاید پیش از این چیزی در مورد آن نشنیده باشید، ظهور مستر گاکس ( Mr.Goxx )، همستر معامله‌گری است که به دلیل عملکرد مثبت در بازار ارز‌های دیجیتال و پیشی گرفتن از سرمایه‌گذاران انسانی، توانسته بود نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران عادی و حرفه‌ای را به خود جلب کند، در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با این معامله گر کوچک آشنا کنیم.
آشنایی با همستر معامله گر

همستر معامله گر یا همان Mr.Goxx یک همستر فعال در بازار ارز‌های دیجیتال بود که شهرت خود را با پخش زنده معماملاتی که در بازار رمزارز انجام می‌داد و صاحبانش معاملات را به طور زنده در شبکه‌های اجتماعی Twitch  و  YouTube پخش می‌کردند، به دست آورد.
اما اجازه دهید ببینیم که صاحبان این حیوان چرا این نام یعنی Mr.Goxx را برای او انتخاب کردند. نام Mr.Goxx از صرافی Mt GOX ماخوذ شده است. این صرافی که زمانی بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال بود، پس از آن‌که مورد حمله‌ی گسترده هکر‌ها قرار گرفت و میزان زیادی از بیت کوین‌های  آن به سرقت رفت، فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق در آورد و نهایتا در سال ۲۰۱۴ اعلام ورشکستگی کرد.
در واقع صاحبان همستر با انتخاب نام Mr.Goxx قصد داشتند اشاره‌ای به مشکلات موجود در حوزه ارزهای دیجیتال داشته باشند. در ادامه این موضوع را بیشتر شرح خواهیم داد.
متاسفانه این سرمایه‌گذارکوچک پس از مدت زمان کوتاهی فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال، در نوامبر سال ۲۰۲۱ درگذشت. این حیوان کوچک قبل از مرگ، به جز برخی مشکلات کلیوی، علائم بیماری خاصی نداشت و در یک روز، ناگهان از غذا خوردن امتناع کرد و صبح فردای آن روز در خواب و با آرامش در گذشت. از زمان اعلام مرگ مسترگاکس دوست‌داشتنی، صدها نفر در سراسر جهان به جامعه کریپتو ادای احترام کردند. بسیاری از افرادی که حتی در بازار رمزارزها فعالیت نداشتند، فعالیت‌های این حیوان معامله گر را دنبال می‌کردند و به آن وابسته شده بودند.
بعد از مرگ مستر گاکس، صاحبان آن در بیانیه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک گذاشته بودند، نوشتند:
“از این روز بسیار می‌ترسیدیم و از اتفاقی که افتاده است، در شوک هستیم. با اندوهی عمیق باید از دست دادن دوست پشمالوی عزیزمان را اعلام کنیم.”
“دلمان برایت تنگ می‌شود، یاد و خاطره تو برای همیشه در بلاک‌ چین زنده خواهد ماند.”
صاحبان این همستر در ادامه نوشتند: مردم در مورد ادامه این راه و اینکه آیا جانشینی برای MR.Goxx  وجود خواهد داشت، بسیار پرسیده‌اند، اما حقیقت این است که ما نمی‌دانیم و در حال حاضر همه چیز را همان‌طور که هست رها می‌کنیم تا در آینده برای آن تصمیم گرفته شود.
تاریخچه ایده معامله گری با همستر
مستر گاکس، حیوان خانگی یک مدرس آلمانی بود که علاقه دارد با روش‌های جدید و جالب، مردم را با ابزار و فناوری‌های جدید آشنا کند. وی برای این کار تصمیم گرفت با کمک دوست برنامه‌نویس خود، به مردم در زمینه بازار ارز‌های دیجیتال که این روزها نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است، آگاهی دهد. به عنوان نمونه آنها سعی داشتند تصادفی بودن بعضی از موفقیت‌ها در حوزه رمز ارزها را ثابت کنند. این دو شخص تصمیم گرفتند به جای اینکه خودشان کنترل بازار را در دست بگیرند، یک همستر را مسئول این کار کنند.
این همستر معامله ‌گر مانند اکثر مردم دنیا با به وجود آمدن بحران کرونا و اعمال قرنطینه، فعالیت خود را از خانه آغاز کرد و باعث شادی  افراد زیادی در سراسر جهان شد، علاوه بر آن این حیوان معامله گر به ما یادآوری کرد که زندگی را خیلی جدی نگیریم.
در مصاحبه‌ای که صاحبان مستر گاکس با BBC  داشتند، بیان کردند: این روزها همه چیز در حال گران شدن است، با بالا رفتن اجاره‌ها امکان پرداخت آن برای اکثر جوانان بسیار سخت شده است و به نظر می‌رسد که مردم راهی جز سرمایه ‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی نداشته باشند. صاحبان این همستر برای اینکه به مردم نشان دهند که وارد شدن به این بازار بدون داشتن دانش لازم، تا چه انداره می‌تواند خطرناک باشد، تصمیم گرفتند با یک شوخی نشان دهند که، آیا یک همستر می‌تواند سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌تری نسبت به انسان‌ها داشته باشد؟ نتایج به دست آمده بسیار جالب بود. همستر این دو شخص، توانست امپراطوری GOXX Capital  را در مدت زمان کوتاهی بنا کند و هر روز از طریق شبکه اجتماعی Twitch  به صورت زنده، نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. شرکای انسانی مستر گاکس همیشه بر این موضوع تاکید داشتند که (GOXX Capital) یک شرکت سرمایه‌گذاری واقعی نیست و تمام فعالیت‌های آن جنبه سرگرمی دارد. آن‌ها با هر توییت اعلام می‌کردند که تصمیم ‌گیری‌های این حیوان کوچک ، توصیه مالی نیست.
نحوه معامله کردن مستر گاکس
Mr.Goxx یک دفتر کار خانگی بسیار شیک به نام  (Goxx Box)در نزدیکی قفس خود داشت که به صورت آزادانه بین این دو مکان در حال رفت و آمد بود. این دفترمجهز به یک چرخ به نام (چرخ نیت) و دو تونل بود، که به همستر معامله گر ما، اجازه می‌داد معاملات خود را با استفاده از آن‌ها انجام دهد. مستر گاکس ابتدا با حرکت بر روی چرخ نیت که نام ۳۰ رمز ارز بر روی آن نوشته شده بود، یک رمزارز را انتخاب می‌کرد.
در مطالب بالا اشاره کردیم که این دفتر کارعلاوه بر یک چرخ، دارای دو تونل، یکی با عنوان “خرید” و دیگری “فروش”  بود. با توجه به اینکه همستر کدام تونل (خرید یا فروش) را انتخاب می‌کرد، سفارش خرید یا فروش در یک صرافی آنلاین رمز ارز و البته با استفاده از پول واقعی انجام می‌شد.
برای مثال اگر همستر، رمز ارز بیت کوین را از روی چرخ نیت انتخاب و پس از آن از تونل “خرید” عبور می‌کرد، صاحب آن به صورت واقعی بیت کوین را از یک صرافی آنلاین می‌خرید. دوربینی که در قفس این حیوان معامله گر تعبیه شده بود فعالیتهای او را ثبت و پخش می‌کرد. با وجود اینکه این روش، غیرمنطقی و یک نوع شوخی در بازار‌های مالی است، با این حال این همستر معامله‌گر توانست نتایج قابل قبولی را ارائه دهد.
عملکرد مستر گاکس در بازار ارزهای دیجیتال  چگونه بود؟

اگرچه همستر معامله گر یا مستر گاکس دشواری‌های متعددی در ماه‌های اول فعالیت خود تجربه کرده بود، ولی عملکرد معاملاتی او در مدت زمان نسبتا کوتاهی، باعث شد، پرتفوی او نزدیک به ۲۰ درصد رشد کند که این میزان سود برای آن مدت کوتاه قابل قبول است.
در طی معاملات این همستر مشاهده شد که این حیوان در مواردی حتی کمی بهتر از بیت کوین که بزرگترین و شناخته‎‌ شده‌ترین رمز ارز است، ظاهر شد. محاسباتی که اخیرا توسط برخی نشریه‌های مالی انجام شده است، نشان می‌دهد که نتایج مالی این همستر معامله گر، توانسته بود، از برخی سرمایه‌گذاران بزرگ، من جمله وارن بافت، پیشی بگیرد و چندین بار، شاخص سهام S&P 500  را شکست دهد.
سخن آخر
رشد بازار ارز‌های دیجیتال در چند سال اخیر، در کنار مشکلات اقتصادی که سراسر جهان به دلیل پاندمی کرونا با آن درگیر است، باعث شده است که افراد بسیاری از اقصی نقاط دنیا به خصوص کشور‌های در حال توسعه و فقیر به این بازار روی بیاورند، اما اکثر افراد بدون آن‌که بدانند در بازار رمزارز چه می‌گذرد، سرمایه خود را وارد این بازار می‌کنند. اگر شما نیز قصد دارید وارد بازار پرریسک و البته جذاب ارز‌های دیجیتال شوید، بهتر است قبل از ورود، حداقل یک دوره آموزش ارز‌های دیجیتال را بگذرانید و سپس اقدام به سرمایه گذاری بر روی رمزارزها کنید تا به این ترتیب بتوانید در قدم اول سرمایه خود را حفظ کرده و سپس به طور متناوب سود کنید.
در این مقاله قصد داشتیم با بیان داستان جالب و منحصر به فردی، اهمیت آموزش و تصادفی بودن برخی از سود‌ها و موفقیت‌ها در این بازار را بیان کنیم. شما مسئول دارایی خود هستید. اگر شخصی به طور تصادفی و همزمان با صعودی بودن بازار رمزارز توانسته‌ است سرمایه خود را افزایش دهد، این دلیل بر تسلط آن شخص بر بازار ارز‌های دیجیتال نیست و با اصلاح بازار ممکن است علاوه بر از دست دادن سودی که کسب کرده‌ است، اصل پول خود را نیز از دست بدهد. فراموش نکنید بازار همیشه در حال حرکت است، پس درگیر هیاهوی رسانه‌ای نشوید و سعی کنید که با دانش و آگاهی کامل وارد بازار رمزارزها شوید تا بتوانید در آن مانگار شوید.
 سوالات متداول
۱. مستر گاکس کیست؟
مستر گاکس، همستر خانگی یک شخص آلمانی بود، که با کمک صاحب خود، وارد بازار ارز های دیجیتال شده بود.
۲. دلیل به شهرت رسیدن مستر گاکس چیست؟
این همستر به دلیل عملکرد مثبت در بازار ارز‌های دیجیتال و پیشی گرفتن از برخی سرمایه‌گذاران بزرگ بازارهای مالی، از جمله وارن بافت باعث شد که مورد توجه عموم قرار بگیرد و با پخش زنده فعالیت‌های او در شبکه‌های اجتماعی به شهرت رسید.
۳. آیا مستر گاکس زنده است؟
خیر، این همستر دوست داشتنی در نوامبر ۲۰۲۱ درگذشت.
۴. آیا فعالیت های Mr.Goxx منطقی و قابل اعتماد است؟
خیر، او تنها یک جونده کوچک است که با کمک صاحب خود به شهرت رسیده بود و تمام فعالیت‌های او جنبه سرگرمی داشت.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم