Skip to main content

سرفصل‌های این مقاله
انواع کیف پول بیت کوین
رمز ارز بیت کوین بدون اغراق موفق‌ترین و شناخته شده‌ترین رمز ارز در بازارهای مالی کنونی است و روز به روز نیز بر شمار طرفداران آن افزوده می‌شود. برخلاف مبادلات سهام بورس، سرمایه گذاری در رمز ارزها دارای این مزیت مهم است که می‌توان توکن‌های آن‌ها را از صرافی‌های رمز ارز بیرون کشیده و در یک کیف پول دیجیتال (یا به عبارتی Wallet) جداگانه ذخیره نمود. بهترین‌های کیف پول بیت کوین آن‌هایی هستند که امکان ذخیره آسان و ایمن توکن‌های BTC و مدیریت سبد سرمایه گذاری رمز ارز را برای کاربران خود فراهم می‌آورند.
بنابراین اگر قصد خرید و نگهداری توکن‌های بیت کوین را دارید، پیش از هر چیز نیاز به انتخاب کیف پول دیجیتال مناسب خود خواهید داشت. در این مقاله قصد داریم انواع کیف پول‌های بیت کوین را بر مبنای قیمت، نظرات کاربران، ارزهای دیجیتال تحت پوشش و دیگر ویژگی‌های آن‌ها به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر می‌خواهید با بهترین کیف پول‌های موجود در بازار برای رمز ارز بیت کوین آشنا شوید، به خواندن این مقاله ادامه دهید.
معیارهای انتخاب بهترین کیف پول بیت کوین
عوامل گوناگونی در انتخاب کیف پول دیجیتال دخیل بوده و بسته به سطح نیاز و میزان بودجه هر فرد، کیف پول مناسب برای وی با دیگری متفاوت خواهد بود.
برای مثال، برای افرادی که تازه قدم به عرصه رمز ارزها گذاشته‌اند، معمولاً کیف پولی بیشترین اقبال را دارد که کار کردن با آن آسان باشد. طبیعتاً افراد حرفه‌ای متناسب با سطح امکانات مورد انتظار خود می‌توانند از کیف پول‌های پیشرفته و با رابط کاربری تخصصی برای مصارف مورد نیاز خود بهره جویند.
امکانات مضاعفی چون دسترسی به اینترنت و یا قابلیت اجرا بر روی کامپیوتر شخصی و گوشی موبایل نیز همگی در انتخاب بهترین کیف پول برای هر فرد نقش دارند.
برای مثال افرادی که می‌خواهند مدیریت حساب‌های خود را بر روی گوشی موبایل هوشمندشان انجام دهند، از کیف پول‌هایی با قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل اندروید یا iOS بیشترین سود را خواهند برد.
با وجود این، باید دقت داشته باشید که با توجه به پیچیدگی بازارهای مالی و خطر بالای ضرر و زیان، بهتر است امنیت را اولویت نخست خود دانسته و ویژگی‌های ظاهری و رابط کاربری را در درجه‌های بعدی اهمیت مد نظر قرار دهید.
اکثر کیف پول‌های نرم افزاری بیت کوین کاملاً رایگان بوده و نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای برای راه اندازی ندارند. شما می‌توانید این نرم افزارها را از فروشگاه‌های معتبر اپلیکیشن دانلود کنید. اما برای برخورداری از امکانات کیف پول‌های سخت افزاری نیاز به خریداری این والت‌ها خواهید داشت. بنابراین هزینه‌ها و بودجه خود را نیز باید در اتخاذ این تصمیم در نظر داشته باشید.
اکنون که با معیارهای انتخاب بهترین کیف پول‌های رمز ارز آشنا شدیم، بهتر است به سراغ لیست برترین کیف پول‌های بیت کوین با بیشترین منافع برای سرمایه گذاران این رمز ارز برویم.
اغلب این کیف پول‌ها به جز چند مورد استثنا از آی پی ایران نیز پشتیبانی می‌کنند و همین امر موجب داغ‌تر شدن بازار استفاده از کیف پول‌های بیت کوین در میان سرمایه گذاران ایرانی رمز ارزها شده است.
۱.کیف پول اکسودوس (Exodus)
اکسودوس یک کیف پول دیجیتال با قابلیت سازگاری با سیستم عامل‌های دسکتاپ و موبایل بوده و در کنار رابط کاربری آسان و زیبای خود، بسیاری از نیازهای تخصصی کاربران، خصوصاً‌ کاربران تازه کار را به عنوان یک کیف پول بیت کوین برآورده می‌سازد.
این کیف پول از سال ۲۰۱۵ تاکنون در ارائه خدمات گوناگون در زمینه ارزهای دیجیتال کوشش کرده است.
یکی از پرطرفدارترین ویژگی‌ها و مزایای این کیف پول را می‌توان قابلیت سواپ ارزی و پشتیبانی آن از بیش از ۱۰۰ رمز ارز گوناگون دانست. طراحی ساده این کیف پول، آن را برای افراد بی تجربه به انتخابی ایده‌آل مبدل ساخته است
. خدمات خارق العاده پشتیبانی مشتریان این محصول خصوصاً برای کسانی که به تازگی وارد بازار پیچیده و گیج کننده رمز ارزها شده‌اند، یک مزیت بسیار حیاتی به شمار می‌رود.
با وجود این،‌ افراد حرفه‌ای و کارکشته در بازارهای مالی ممکن است به دلیل فقدان برخی ویژگی‌ها در این کیف پول در استفاده از آن تردید داشته باشند. برای مثال، اکسودوس یک کیف پول متن بسته (closed source) است و این خلاف آن چیزی است که رسالت اصلی بیت کوین و بلاکچین ایجاب می‌کند. در واقع متن بسته بودن این نرم افزار مشکلاتی را از جنبه امنیت کیف پول به وجود می‌آورد.
اکسودوس نه فقط برای ذخیره رمز ارزها که به منظور انجام مبادلات ارزی با تأکید بر تجربه کاربری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین با نشان دادن نمودارهای مربوط به قیمت بیت کوین، گزینه‌ای محبوب برای سرمایه‌گذاران جدی رمز ارز به شمار می‌رود.
برخی از مزایا و معایب این کیف پول در ادامه ذکر شده است:
مزایا:

تنوع بالای رمز ارزها
برخورداری از صرافی درون ساخت (Built-in)
خدمات پشتیبانی مشتریان
رابط کاربری آسان
امنیت بالا

معایب:

نرم افزار متن بسته
عدم پشتیبانی از آی پی ایران

متأسفانه دسترسی کاربران ایرانی به نرم افزار ویندوز این کیف پول محدود شده است. بنابراین برای استفاده از آن باید آی پی ایران را تغییر داد. البته از آنجایی که کلیدهای خصوصی بیت کوین مستقیماً بر روی کامپیوتر ذخیره می‌شوند، هیچ گونه نگرانی از بابت بلوکه شدن دارایی‌های شما وجود نخواهد داشت.
۲. کیف پول الکتروم (Electrum)
الکتروم یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های بیت کوین به شمار می‌رود و از سال ۲۰۱۱ (یعنی یعنی دو سال بعد از معرفی بیت کوین) تاکنون، با تغییرات ساختاری اندک به فعالیت خود ادامه داده است.
الکتروم برای افرادی که از دانش تخصصی و مهارت حرفه‌ای در زمینه تجارت رمز ارزها برخوردارند، انتخابی مناسب خواهد بود. این کیف پول در نسخه‌های دسکتاپ و اندروید عرضه شده است.
شما می‌توانید مستقیماً نرم افزار را بر روی کامپیوتر شخصی خود نصب نموده و به این ترتیب کنترل کامل بر روی توکن‌های خود داشته باشید.
متن باز بودن نرم افزار الکتروم به کاربران این امکان را می‌دهد که کارمزد تراکنش‌ها را به طور دلخواه تعیین نموده و نیز درجه امنیت مورد نیاز خود را برگزینند. امکان امضای تراکنش‌ها، انجام تراکنش‌های آفلاین و دسترسی کامل به کلیدهای خصوصی از جمله دیگر امکانات این کیف پول به شمار می‌آیند.
به طور خلاصه آن دسته از دارندگان حرفه‌ای رمز ارز بیت کوین که امنیت و انعطاف پذیری کیف پول برایشان حرف اول را می‌زند، از امکانات الکتروم بیشترین بهره را خواهند برد؛ هرچند ممکن است به دلیل رابط کاربری پیچیده، افراد تازه کار نتوانند به خوبی با آن کار کنند.
نقاط قوت

امکان تعیین کارمزد تراکنش‌ها
امنیت بالاتر نسبت به اکثر کیف پول‌های گرم
امکان تغییر عبارت بازیابی
متن باز بودن نرم افزار

نقاط ضعف

کیف پول الکتروم برای کاربران تازه کار مناسب نیست.
تنها از رمز ارز بیت کوین پشتیبانی می‌کند.
فاقد خدمات پشتیبانی مشتریان است.

۳. کیف پول مایسلیوم (Mycelium)
کیف پول مایسلیوم یک

توجه: برای انجام معامله در بایننس حتما با آی پی خارج از ایران (کشورهایی مثل ترکیه، فنلاند، سنگاپور و روسیه) وارد شوید!

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم