Skip to main content



مبین تک، ماشین آلات صنعتی چاپ، لیزر، چوب و mdf را تولید یا خریداری، اورهال و ارتقا می‌دهد. بصورت اجاره به شرط تملیک می‌فروشد، مواد اولیه آن را تامین می‌کند، در نگه‌داری، تعمیرات و تامین قطعات آن پس از فروش، خدمات ارائه می‌دهد.
مبین تک با تولید ماشین آلات، تقاضای بازار ماشین آلات استوک چینی را به سمت ماشین آلات آکبند ایرانی سوق می‌دهد. مبین تک تولیدکننده دستگاه برش لیزر، چاپ بنر و کلندر چاپ پارچه است. مبین تک از نظر تنوع تولیدات در خاورمیانه بدون رقیب است.
مبین تک همچنین قصد دارد بطور تخصصی مرجع مشاوره و فروش ماشین آلات و مواداولیه (استوک یا آکبند و ایرانی یا خارجی) به مشتریان کشورهای همسایه باشد.

ما فروشنده ماشین آلات صنعتی نیستیم!
به گفته مجتبی نیک نام، مدیرعامل مبین تک، مبین تک فروشنده کالا یا خدمات نیست! مبین تک یک بنگاه ارزش آفرین و یک بنگاه کار آفرینی است.
مبین تک کمک می‌کند تا کسانیکه قصد راه اندازی کسب و کاری دارند، آگاهانه سرمایه گذاری کنند. مبین تک در سرمایه گذاری به متقاضان کمک می‌کند تا نیاز به نیمی از سرمایه برای رسیدن به آرزوهای خود داشته باشند. مبین تک با قبول عودت بدون قید و شرط، هم ریسک راه اندازی کسب و کار را صفر می‌کند و هم ضرر و زیان ناشی از تعطیلی کسب و کار را بطور قابل توجهی کاهش می‌دهد. مبین تک شریک راه اندازی بیش از ۱۵۰ کسب و کار در سال است.
مبین تک بعد از راه اندازی کسب و کار هم کمک می‌کند تا مشکلی در اداره کسب و کارها پیش نیاید و قوام یابد. مبین تک این کار را با تامین بخشی از سرمایه در گردش کسب و کارها انجام می‌دهد.
مبین تک خلاق است، جوان است، علمی است، با انگیزه است، چابک است.
برآمده از دل صنعت چاپ و تبلیغات
مجتبی نیک نام، مدیرعامل مبین تک، کار خود را با طراحی گرافیک و اپراتوری دستگاه‌های چاپ آغاز کرد. همین امر باعث شد بطور کامل با دغدغه‌های اهالی چاپ و تبلیغات آشنایی کامل داشته باشد. او می‌گوید که روزانه 10 تا 14 ساعت حتی در روزهای تعطیل پای دستگاه‌های چاپ و کامپیوتر طراحی گذرانده است. او که خود کارگر چاپخانه بوده است، با همه دغدغه‌ها و مشکلات و مسائل این صنعت آشناست.
نیک نام می‌گوید به خاطر دارم چقدر زحمت می‌کشیدیم تا اعتماد چند مشتری را جلب کنیم ولی زمانیکه یکی از دستگاه‌ها به مشکل می خورد، از تاخیر در سرویس دستگاه چقدر متضرر می‌شدیم. برای همین است که حالا به اندازه مشتریان، نگران موفقیت کسب و کارشان را هستیم.
فروش مواد اولیه چاپ
نیک نام می‌گوید: یکی از دغدغه‌هایمان در زمان چاپخانه داری، تامین مواد اولیه بود. مواد اولیه با قیمت گران و کیفیت پایین به دستمان می‌رسید. همان موقع تصمیم گرفتم یک روزی به این حرفه ورود کنم و سطح ارائه خدمات را رشد دهم.
اولین فعالیت مبین تک هم همین بود، بازرگانی مواد اولیه چاپ مثل رول بنر، رول استیکر، رول فلکس، جوهر دستگاه چاپ بنر و…
فروش دستگاه برش لیزر
مجتبی نیک نام می‌گوید: پس از موفقیت در بازار مواد اولیه چاپ و بنا بر درخواست یکی از مشتریان، اولین دستگاه برش لیزر را خریداری و به مشتری فروختیم و این شد که وارد بازار دستگاه‌های صنعت چاپ و تبلیغات شدیم.
دستگاه برش لیزری، در صنعت تبلیغات و در صنف تابلوسازی کاربرد دارد. در صنعت چرم و پارچه، حکاکی سنگ مخصوصا سنگ قبر، ساخت تندیس و لوازم دکوری کاربرد فراوان دارد.
نکته جالب اینجاست که ورود مبین تک به صنعت تولید ماشین آلات صنعتی هم با همین دستگاه برش لیزر بود که در ادامه به آن نیز اشاره می‌کنیم.
فروش دستگاه چاپ بنر
آرام آرام، مبین تک، تبدیل به قطب فروش ماشین آلات در جنوب کشور شد. مهمترین دلیل موفقیت مبین تک را در تصاحب بازار جنوب کشور، کم کردن فاصله مشتریان برای ارائه خدمات پس از فروش نسبت به تهران، عدم پیروی از روش شرکت‌های با قدمت در این صنعت و نوآوری در فرآیندها و ارائه خدمات به مشتریان است.
همزمان با گسترش بازار مبین تک در جنوب کشور، دستگاه چاپ بنر نیز به سبد محصولات مبین تک اضافه شد. اصلی ترین دلیل آن، تسلط مدیرعامل به عنوان اپراتور همین دستگاه‌ها می‌باشد.
مبین تک موفق شد ده‌ها دستگاه چاپ بنر و دستگاه چاپ اکوسالونت را در شیراز و استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان بفروش برساند.

جهش مبین تک با شروع تحریم‌ها
نیک نام می‌گوید: تشدید تحریم‌ها در سال 97، باعث شد کسب و کارهای مثل مبین تک که تکیه بر هوش، چابکی و نوآوری دارند در مقایسه با شرکت‌هایی که تکیه بر سرمایه مالی دارند، فرصت رشد و تصاحب بازار را یافتند. او می‌گوید بدلیل کاهش ارزش ریال در سال 97 تصمیم گرفتیم وارد بازار دستگاه‌های استوک شویم. وجه تمایز ما، چابکی ما در تغییر سریع پارادایم کسب و کارمان بود. به سرعت توانستیم سهم عمده بازار را کسب کنیم.
مبین تک از یک برند محلی، تبدیل به برندی شناخته شده در کل کشور شد. مشتریان از سراسر کشور، حتی کشورهای همسایه، صدها کیلومتر را سفر میکردند تا به شیراز بیایند و از مبین تک خدمات و دستگاه دریافت کنند.
تولید دستگاه برش لیزر
همزمان با ورود مبین تک به بازار دستگاه‌های دست دوم و موفقیت بی نظیر در این مقطع زمانی، بدرستی پیش بینی کردن که بازار دستگاه‌های دست دوم با مستهلک شدن عمده دستگاه‌های بازار، بزودی رو به افول می‌رود. به همین جهت از همان زمان تصمیم گرفتن که قدم بعدی رشد خود را، تولید همین ماشین آلات قرار دهند.
آن‌ها خیلی ساکت و بدور از هیاهو، بیش از یکسال را به تحقیقات بازار پرداختند و از زمستان 98 شروع به تولید آزمایشی دستگاه برش لیزر مبین تک با برند Gravor نمودند. دستگاه‌های برش لیزر مبین تک دارای بسیاری تغییرات نسبت به دستگاه‌های وارداتی و ساخت ایران بود که حاوی بسیاری خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در طراحی و ساخت بود.
در ادامه مبین تک شروع به تولید سری دوم و سری سوم دستگاه برش لیزری نمود. در سری سوم دستگاه برش لیزری مبین تک تحت عنوان Gravor G3 سه مدل متفاوت به بازار عرضه شد.
مبین تک تنها تولید کننده دستگاه لیزر در ایران است که در حال حاضر بیش از 6 مدل دستگاه را همزمان تولید می‌کند.

تولید دستگاه چاپ بنر
مبین تک در حال تولید آزمایشی دستگاه چاپ بنر نیز هست. مدیران و مهندسان مبین تک تمایل چندانی برای تشریح مزیت‌های این دستگاه نسبت به دستگاه‌های وارداتی نبودند اما بصورت کلی وعده دادند که دستگاه چاپ بنر مبین تک، تنها دستگاه چاپ بنر تولید داخل است و همچنین از نظر طراحی و ساخت، دارای قابلیت‌های منحصر بفرد و بدون تشابه است.
تولید دستگاه کلندر چاپ پارچه
شاید تعجب کنید زمانیکه متوجه شوید مبین تک در سال 98 اولین دستگاه کلندر چاپ پارچه را در ایران تولید و در نمایشگاه تهران به نمایش گذاشت. اما نکته عجیب عدم تداوم تولید دستگاه کلندر چاپ پارچه بود.
مجتبی نیک نام دلیل این تصمیم را اینگونه بیان میکند: ما در بحث تولید تقریبا بی‌تجربه بودیم. همه تجربه و دانش ما در حوزه بازرگانی بود. پس از تولید اولین دستگاه کلندر چاپ پارچه در ایران، دریافتیم که مزیت دستگاه تولیدی ما، قیمت است و این چیزی نبود که ایده آل ما باشد. ما بدنبال نوآوری و خلق ارزش بودیم که در این دستگاه محقق نشد. بنابراین تصمیم گرفتیم تولید این دستگاه را متوقف کنیم تا زمانیکه حرفی برای گفتن در تولید این دستگاه داشته باشیم.
مجتبی نیک نام، زمان شروع دوباره تولید دستگاه کلندر چاپ پارچه را پاییز 1400 اعلام کرد.
خدمات پس از فروش مبین تک
مجتبی نیک نام میگوید به غیر از نوآوری و چابکی در کسب و کار، خدمات پس از فروش مبین تک، مهمترین مزیت مبین است. مبین تک تنها شرکتی است که 6 ماه گارانتی عودت بی قید و شرط را تضمین می‌کند. مدت خدمات پس از فروش مبین تک نیز 5 تا 8 سال است.
فروش اقساطی مبین تک
مجتبی نیک نام میگوید یکی دیگر از مزیت‌های مبین تک، فروش اقساطی تا 15 ماه است. او می‌گوید با تورم چند سال اخیر، فروش اقساطی هیچ منفعتی برای فروشنده ندارد اما نمی‌توانیم تقاضای مشتریان را نادیده بگیریم.
مبین تک در حال حاضر تنها مجموعه ای است که فروش اقساطی دستگاه برش لیزر و دستگاه چاپ بنر دارد.
چشم انداز مبین تک
افتتاح 5 دفتر منطقه‌ای در سراسر کشور و یک دفتر در یکی از کشورهای همسایه، اهداف کوتاه و میان مدت مبین تک است که به گفته مدیر عامل آن تا 3 سال آینده به آن خواهند رسید.
همچنین شروع تولید 2 محصول جدید در سال 1401 نیز در دستور کار مبین تک است.
حامی هم!
مبین تک معتقد است تمام تلاش خود را برای حمایت از کسب و کارهای ایرانی بکار می‌گیرید به این امید که کسب و کارهای ایرانی نیز از تولیدکنندگان ایرانی حمایت کنند. هرچند که به اعتقاد مجتبی نیک نام، مدیر عامل مبین تک، هیچ دلیل فنی، اقتصادی، کاربردی و ظاهری وجود ندارد که مشتری محصولات مبین تک را به کالاهای وارداتی ترجیح ندهد.