Skip to main content

به گزارش پتی نیوز، علیرضا فخاری پیش از ظهر سه شنبه ۱۶ آبان ماه در مورد وضعیت مترو پرند با بیان اینکه ایستگاه مترو پرند مراحل پایانی کار را طی می کند، اظهار کرد: در حوزه‌های انتقال و تاسیسات مرتبط با برق مشکلاتی پیش آمده که مجری و پیمانکار این طرح به زمان بندی جدیدی رسیدند که احتمالا به پایان رسیده باشد.
وی ادامه داد: به زودی باید متروی پرند زیر بار نقل و انتقال مسافر برود و امیدواریم که این اقدام هرچه زودتر صورت بپذیرد، زیرا این پروژه بیشتر از ۹۶ تا ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار تهران در مورد وضعیت نامناسب حمل‌ونقل بین شهری شهروندان پردیسی و نیاز به احداث هرچه سریعتر متروی تهران_پردیس ، عنوان کرد: نیاز اصلی و از عوامل توزیع جمعیت در سطح، حمل و نقل است و قطع به یقین برای مردمی که در شهرستان پردیس زندگی می کنند و کارشان در تهران است، باید ابزار و لوازم لازم حمل و نقل به صورت عمومی فراهم شود.

فخاری گفت: به هر میزان که می توانیم باید در این حوزه کار کنیم تا از ترددهای غیرضروری در جاده‌های بین‌شهری کم کنیم و در بحث متروی تهران_پردیس از گذشته برنامه‌ای دراز مدت وجود داشته و طی پیش مطالعات اولیه مقرر بود این خط از تهران به پردیس و سپس تا دماوند نیز ادامه داشته باشد.
وی تصریح کرد: این پروژه هم اکنون در مرحله مطالعاتی است که طبیعتا به لحاظ موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی منطقه پروژه‌ای قابل تامل است که باید مهندسین در حوزه‌های مختلف بررسی‌ها و مطالعات لازم را انجام بدهند، مرحله دوم تامین منابع مالی است که این دو مورد بسیار مهم است اما در حوزه اول کار در مراحل میانی است و مطالعات اولیه انجام و مسیریابی‌ها مشخص شده است و در ادامه بحث‌های فنی، ضرایب، مشخصات فنی، همچنین انتقال خطوط باقی مانده است.
استاندار تهران با بیان اینکه در این پروژه، مترو باید از زیر و سطح زمین و در بسیاری از نقاط به وسیله پل‌های بسیار بزرگ عبور کند که در صورت پایان این مطالعات مباحث تامین مالی آن نیز توسط دولت در دستور کار قرار دارد، افزود: متروی تهران_پردیس به عنوان یک ابزار مهم حمل و نقل برای شرق استان تهران در اولویت قرار دارد و از نظر ما نیز موضوع متروی تهران_پردیس و در ادامه پردیس به دماوند در اولویت است و پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد تا به محض اتمام مطالعات کار به سرعت انجام شود.
فخاری خاطر نشان کرد: برخی پیمانکاران پروژه متروی تهران_پردیس مشخص شده‌اند تا با چه ظرفیت و دستگاه‌هایی شروع به کار کنند.
منبع: ایسنا