Skip to main content


در مراسمی که با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، معاون برنامه ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان کوهچنار برگزار شد، این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
معاون برنامه ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: شرکت مهسا گاز تولید کننده انواع گاز فندک، افشانه رنگ، اجاق گاز مسافرتی، شارژ انواع سیلندر و کپسول گاز در زمینی به مساحت ۱۹۶۰ متر مربع در ناحیه صنعتی چنارشاهیجان ساخته شده است.
مهدی اکرمی افزود: با افتتاح این کارخانه برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و … مستقیم شغل ایجاد شده است.
او با بیان اینکه ناحیه صنعتی چناشاهیجان به علت قرارگیری در مسیر مواصلاتی استان فارس با استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان از موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است گفت: در دوسال اخیر و ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ها شاهد استقرار طرح‌های سرمایه گذاری و بهره برداری از واحد‌های صنعتی در این ناحیه هستیم که مهمترین دستاورد آن حرکت شهرستان نوپای کوهچنار به سمت توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار است.
اکرمی افزود: طرح‌های خوب سرمایه‌گذاری نظیر این واحد که امروز به بهره برداری رسید و نیز طرح‌های در حوزه صنایع شیمیایی، فلزی، بسته بندی و تولید موتور سیکلت‌های ورزشی، چهارچرخ جاده ای، دنده‌ای، اسکوتر چهارزمانه در این ناحیه صنعتی استقرار یا در مراحل ساخت و ساز است که با بهره برداری از آن‌ها جهش مناسبی در تولید و اشتغال ایجاد می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به برنامه این شرکت برای شتاب بخشیدن به تکمیل زیرساخت‌های ناحیه صنعتی چنارشاهیجان گفت: پروژه‌های به ارزش ۲۲ میلیارد تومان جهت اجرای زیرساخت‌های این ناحیه صنعتی در یک سال اخیر در برنامه عملیاتی قرار گرفته است و در حال انجام است.
او گفت: با تخصیص این اعتبارات توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در ناحیه صنعتی چنارشاهیجان کوهچنار به وضعیت مطلوبی می‌رسد.
اکرمی افزود: با پیگیری‌های انجام شده اجرای خط اختصاصی برق دومداره از پست برق تا شهرک صنعتی به طول ۳.۸ کیلومتر و با اعتبار حدود ۱۰ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی درحال انجام است که با بهره برداری از این طرح با ظرفیت ۱۰ مگاوات بستر مناسب برای تامین برق پایدار فراهم می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، انجام عملیات اجرایی طرح پل ورودی به این ناحیه صنعتی با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان، اجرای طرح زیرسازی و آسفالت جاده ورودی با اعتبار ۲ میلیارد تومان وعملیات اجرایی طرح تکمیل و تجهیز ساختمان نگهبانی با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان را از طرح‌های اعلام کرد که اجرا شده است.
اکرمی همچنین از پیگیری‌ها به منظور تامین کسری آب ناحیه صنعتی خبرداد و گفت: با اعتبار ۶ میلیارد تومان انشعاب آب از آبفا خریداری شده و به زودی طرح اصلاح شبکه داخلی آب نیز انجام می‌شود.
 اکرمی گفت: با واگذاری زمین در این ناحیه صنعتی تاکنون ۳۱ سرمایه گذار نسبت به انعقاد قرارداد با این شرکت به منظور دریافت زمین اقدام کرده اند و ۷ واحد با اشتغال ۱۴۰نفر نیز در مرحله بهره برداری قراردارد.
او تصریح کرد: ناحیه صنعتی چنارشاهیجان در شهرستان کوهچنار با ۲۰ هکتار مساحت ظرفیت اشتغالزایی برای ۳۵۰ نفر راخواهد داشت.