Skip to main content


پتی نیوز –

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حاج محمدی، رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم مرغ کرج در مورد افزایش بی رویه قیمت مرغ در استان البرز، گفت: در حال حاضر عرضه مرغ در استان البرز با تقاضای شهروندان همخوانی ندارد؛ بخشی از نیاز جامعه به مرغ روزانه توسط جهاد کشاورزی تامین می‌شود که آن تعداد برای توزیع در نقاط مختلف در اختیار واحد‌های صنفی قرار داده می‌شود و مرغی که به این روش تامین می‌شود به نرخ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان به مردم فروخته می‌شود.
حاج محمدی با بیان این که به دنبال افزایش سهمیه دریافتی مرغ متناسب با میزان تقاضا در استان البرز هستیم، گفت: در روز‌هایی که به نسبت نیاز شهروندان تعداد مرغ‌های کمتری در اختیار داشتیم، در مناطق مختلف به صورت سهمیه بندی شده مرغ را به نرخ دولتی در اختیار واحد‌های صنفی قرار دادیم.
او در مورد علل عرضه مرغ به نرخ ۳۴ تا ۳۸ هزار تومانی و خارح از نرخ مصوب در بازار، افزود: قیمت مصوب مرغ در حال حاضر همان ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است و این که از چه طریق خارج از این قیمت مرغ در بازار عرضه می‌شود واقعا نمی‌دانیم منشا آن کجاست.
رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم مرغ کرج در مورد علت تعطیلی برخی واحد‌های صنفی عرضه کننده مرغ، گفت: مسئله تعطیلی واحد‌های صنفی فروشنده مرغ مطرح نیست، اما وقتی سهمیه ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلویی که برای فروش مرغ دریافت می‌کنند بعد از چند ساعت به اتمام می‌رسد و چیزی برای عرضه ندارند.
حاج محمدی با تاکید بر این که تامین مرغ بر اساس تقاضای جامعه توسط جهاد کشاورزی انجام می‌شود و اتحادیه تنها وظیفه توزیع آن میان واحد‌های صنفی را عهده دار استف افزود: در گذشته روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ تن سهمیه تنها برای توزیع در میان واحد‌های صنفی زیرمجموعه اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم مرغ از جهاد کشاورزی دریافت می‌کردیم، اما اکنون این سهمیه به ۳۰ تا ۴۰ تن در روز رسیده است.
رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم مرغ کرج با بیان این که از طرفی سود دریافتی به ازای فروش هر کیلو مرغ برای دارندگان واحد‌های صنفی تنها ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان است، افزود: اگر بخواهیم اجاره بهای ماهانه هر واحد صنفی اعم از پرداخت قبوض آب، برق و حقوق کارگران و شاگردان مغازه را لحاظ کنیم، درآمدی این صنف به صرفه نیست و حتی زیان هم می‌کنند.
انتهای پیام/د.خ
∎​