Skip to main content

آمارکتس یکی از مطرح‌ترین بروکرهای رگوله فعال در سطح جهان است. این بروکر از سال 2006 فعالیت خود را در بازار آغاز کرده و از آن زمان تاکنون بیش از 1 میلیون معامله‌گر فعال به‌صورت روزانه از خدمات آن استفاده می‌کنند. براساس 100 معیار ارزیابی مختلف، آمارکتس در میان 335 بروکر حاضر در رتبه‌بندی TU موفق به کسب رتبه ششم شده است.
این بروکر با ارائه پشتیبانی فارسی و خدمات به کاربران ایرانی در میان معامله‌گران داخلی به محبوبیت بالایی دست یافته است. معمولاً کاربران ایرانی این بروکر را با نام‌هایی چون آمارکتس، مارکتس و آمارکت می‌شناسند. این بروکر با در نظر گرفتن محدودیت‌های بین‌المللی برای احراز هویت کاربران ایرانی، هنگام ثبت نام، مدرکی برای تأیید محل سکونت کاربران ایرانی دریافت نمی‌کند.
درباره بروکر آمارکتس
آمارکتس یکی از بزرگ‌ترین بروکرهای فعال در سطح جهان است که با ایجاد بستری آنلاین، ارائه امکانات رقابتی و استفاده از آخرین تکنولوژی معاملاتی، موفق به جلب رضایت مشتریان بسیاری شده است. برای کاربران این بروکر این امکان فراهم شده تا در بازارهای مختلف از جمله بازارهای سهام، فارکس، انواع قراردادهای مختلف، طلا و نفت وارد معامله شوند.
آمارکتس با بیش از 14 سال سابقه، اعتبار بالایی در بازار کسب کرده و کارنامه درخشانی داشته است. خوشبختانه تاکنون هیچ‌ گزارش رسمی و مستند مبنی بر تخلف این بروکر ارائه نشده است. همچنین آمارکتس علاوه بر دریافت تأییدیه رگولاتوری معتبر FSA، به عضویت کمیسیون بازار مالی درآمده است.

کلاهبرداری بروکر آمارکتس
بروکرهای فعال در بازار فارکس و سهام، به‌عنوان یک واسطه بستری را فراهم کرده و دسترسی معامله‌گران به خرید و فروش ارزهای خارجی را تسهیل کرده‌اند. این موضوع سبب شده است انتخاب بروکر معتبر و استاندارد به یکی از چالش‌های اصلی معامله‌گران تبدیل شود؛ چراکه حفظ امنیت سرمایه همواره از انجام معاملات سودده اولویت بالاتری دارد؛ از این‌رو هر معامله‌گری قبل از شروع معامله باید از امنیت و اعتبار بروکر مطمئن شود.
به‌تازگی برخی کاربران ایرانی آمارکتس با به‌اشتراک‌گذاری پست‌های ویدئویی و خبری در فضای مجازی مدعی کلاهبرداری این بروکر شده‌اند، اما با کمی بررسی مشخص شد این افراد به‌خوبی از قوانین آمارکتس مطلع نبوده و دچار سوءتفاهم شده‌اند؛ به همین دلیل قبل استفاده از خدمات پلتفرم‌های معاملاتی باید به‌خوبی صفحه مربوط به قوانین و مقررات پلتفرم مطالعه شود.
برای مثال در یکی از پست‌های مربوط به کلاهبرداری آمارکتس فردی ادعا می‌کند که سفارش خرید خود را با لوریج 3000 ثبت کرده، اما بروکر با کاهش لوریج معامله به 1:500 و افزایش اسپرد (و اسلیپیج) از وی کلاهبرداری کرده است.
نکته‌ای که این کاربر به آن توجه نکرده این است که بروکرهای معتبر در سطح جهان نیز در زمان انتشار اخبار، به مشتریان خود اجازه ترید با مبلغ کم و حجم بالا با استفاده از لوریج (اعتبار بروکر) نمی‌دهند. به این ترتیب کاهش لوریج پوزیشن معامله‌گر در زمان انتشار اخبار در تمامی بروکرهای فارکس موضوعی رایج و قانونی بوده و آمارکتس مرتکب تخلف و کلاهبرداری نشده است.

اعتبار بروکر آمارکتس
این بروکر یکی از معتبرترین بروکرهای فعال در بازار بوده و تاکنون در لیست بروکرهای متخلف قرار نگرفته است. آمارکتس یک بروکر رگوله بوده و با ثبت رسمی IBC 201522567 موفق به دریافت تأییدیه سازمان رگولاتوری سنت وینست (FSA) شده است.
علاوه بر کسب تأییدیه‌های لازم، این بروکر با بیمه مالی Financial Commission تمام حساب‌های معاملاتی موجود در این بروکر را تا سقف 20 هزار یورو بیمه کرده است. به این ترتیب درصورت تأیید تخلف بروکر، این بیمه خسارت کاربران را پرداخت خواهد کرد.
پشتیبانی آمارکتس
ارائه پشتیبانی مناسب یکی دیگر از نکاتی است که باید هنگام انتخاب کارگزاری به آن توجه داشته باشید؛ چراکه ممکن است هنگام انجام معاملات، واریز و برداشت یا استفاده از امکانات بروکر با مشکلاتی روبه‌رو شده و نیاز به راهنمایی داشته باشید. در این مواقع ارائه پشتیبانی قوی و سریع می‌تواند میان بروکرها تمایز ایجاد کند.
بروکر آمارکتس با پشتیبانی از زبان فارسی در نسخه وب، کار را برای معامله‌گران ایرانی آسان کرده است. این موضوع سبب شده است کاربران بدون چالش بتوانند به‌راحتی به بخش‌های مختلف بروکر بروند و از امکانات موجود استفاده کنند. همچنین آمارکتس با ارائه سیستم پشتیبانی فارسی، این امکان را فراهم کرده است تا کاربران فارسی‌زبان بتوانند سؤالات خود را به زبان فارسی به تیم پشتیبانی ارسال کنند.

راه‌های پشتیبانی آنلاین بروکر آمارکتس
این بروکر راه‌های ارتباطی مختلفی را برای پشتیبانی از کاربران ایجاد کرده است. تنوع راه‌های پشتیبانی آنلاین به کاربران کمک می‌کند تا به‌راحتی به کارشناسان پشتیبان آمارکتس دسترسی پیدا کرده و به‌سرعت مشکل خود را رفع کنند.
پشتیبانی تلفنی بروکر آمارکتس
پشتیبانی تلفنی این بروکر یکی از روش‌های سنتی ارتباط گرفتن با کارشناسان پشتیبان است. همچنان برخی از کاربران این روش را به سایر روش‌های ارسال پیام ترجیح می‌دهند. این بروکر این امکان را فراهم کرده است تا کاربران بتوانند 24 ساعته و در تمام روزهای هفته از طریق خط تلفن 009712789474 سؤالات و مشکلات خود را مطرح کنند.
پشتیبانی بروکر آمارکتس در تلگرام
این بروکر علاوه بر روش سنتی تماس تلفنی، در فضای مجازی و پیام‌رسان‌های مطرح از جمله تلگرام نیز فعالیت دارد. به این ترتیب افرادی که با ارسال پیام راحت‌تر هستند می‌توانند سؤالات و مشکلات خود را به‌صورت پیام متنی به حساب تلگرامی بروکر آمارکتس ارسال کنند تا کارشناسان پشتیبانی در اسرع وقت پاسخ‌گو باشند.
https://fxmaxi.com/telegram/
پشتیبانی بروکر آمارکتس در واتس‌اپ
این بروکر امکانی را فراهم کرده است تا علاوه بر پیام‌رسان تلگرام، کاربران بتوانند از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ نیز با کارشناسان پشتیبان آمارکتس ارتباط بگیرند و سؤالات خود را مطرح کنند. شما می‌توانید از طریق لینک زیر وارد صفحه پشتیبانی آمارکتس در واتس‌اپ شوید و سؤال خود را با یک پیام متنی به پشتیبانی بروکر ارسال کنید.
https://wa.me/971582918510
مشکلات بروکر آمارکتس برای معامله‌گران
همان‌طور که اشاره شد تاکنون شکایت مستندی مبنی بر کلاهبرداری یا تخلف این بروکر ارائه نشده است. با توجه به سابقه طولانی آمارکتس این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده اعتبار آمارکتس و تلاش آن برای جلب رضایت مشتریان باشد.
همچنین استقبال زیاد تریدرهای ایرانی از این بروکر سبب شده است آمارکتس توجه ویژه‌ای به کاربران ایرانی داشته باشد. به این ترتیب این امکان فراهم شده است تا کاربران بتوانند به‌راحتی با کارشناسان پشتیبان ارتباط بگیرند و به زبان فارسی مشکلات خود را مطرح کنند.

آمارکتس بدون فیلتر؛ بروکری ساده و بی دردسر برای ایرانیان
سایت رسمی بروکر آمارکتس نیز مانند بسیاری دیگر از بروکرهای پربازدید در ایران، به دلایل مختلف داخلی و خارجی فیلتر شده است. از آنجا که سرعت پایین اینترنت و فیلتر شدن سایت‌های معاملاتی می‌تواند انجام معاملات را برای معامله‌گران دشوار کند، تریدرهای ایرانی مجبور به یافتن سایت‌های رسمی و بدون فیلتر و رسمی آمارکتس هستند. توجه داشته باشید استفاده از دامنه‌های بدون فیلتر آمارکتس تغییری در روند ثبت نام و معامله در این بروکر ایجاد نخواهند کرد.
نیاز نداشتن به ارسال مدرک برای تأیید آدرس
فرایند احراز هویت یکی از مراحل اصلی ثبت نام در پلتفرم‌های معاملاتی از جمله کارگزاری‌های فارکس است. این مراحل با هدف تأیید هویت مشتریان و مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم انجام می‌شود، اما به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی و محدودیت‌هایی که برای کاربران ایرانی وجود دارد، تأیید هویت ایرانیان همواره چالش بوده است.
خوشبختانه کارگزاری آمارکتس با پشتیانی رسمی از کاربران ایرانی امکانی را فراهم کرده است تا مراحل احراز هویت ایرانیان بدون نیاز به ارسال مدرک برای تأیید آدرس انجام شود.
آیا امکان دارد آمارکتس ایران را تحریم کند؟
متأسفانه به‌دلیل مسائل بین‌المللی این احتمال وجود دارد که هر پلتفرم معاملاتی از جمله بروکر آمارکتس ارائه خدمات به کاربران ایرانی را متوقف کند، اما براساس تجربه چند سال اخیر حتی اگر بروکری قصد تحریم کاربران ایرانی را داشته باشد طی فرصتی چند روزه اجازه برداشت دارایی را به کاربران می‌دهد. به این ترتیب درباره بلوکه شدن دارایی ایرانیان در این بروکر جای نگرانی وجود ندارد.

سرورهای جدید بروکر آمارکتس
به‌دلیل بروز اختلال در وضعیت اینترنت بین‌الملل و فیلترینگ بسیاری از سایت‌ها، سرورهای جدید این بروکر با هدف بهبود تجربه کاربری مشتریان ایرانی راه‌اندازی شده‌اند. راه‌اندازی سرورهای VPS بروکر آمارکتس این امکان را فراهم کرده است تا کاربران بتوانند بدون نیاز به فیلترشکن وارد سایت رسمی آمارکتس شده و از امکانات موجود در آن بهره‌مند شوند. در جدول زیر آدرس جدیدترین سرورهای آمارکتس برای متاتریدر 4 و 5 را مشاهده می‌کنید:

سرورهای متاتریدر 4
سرورهای متاتریدر 5

185.10.72.4:444
185.10.72.4:446

82.99.238.85:444
157.175.74.224:443

—–
82.99.238.85:446

 
نظرات درباره بروکر آمارکتس
با نگاهی به نظرات کاربران این بروکر متوجه می‌شویم این بروکر نه‌تنها در میان کاربران ایرانی بلکه در میان کاربران سراسر جهان در جایگاه مناسبی قرار دارد. این بروکر با ارائه خدمات متنوع، امنیت و اعتبار بالا در حال رقابت با بزرگ‌ترین بروکرهای بازار از جمله بروکر آلپاری است.
تنها موضوعی که ممکن است برای برخی کاربران ایجاد نارضایتی کند، ارائه نکردن حساب سنت است. از دلایل اصلی رضایت کاربران ایرانی از بروکر آمارکتس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

واریز و برداشت ریالی
بونوس معاملاتی
وب سایت و پشتیبانی فارسی
احراز هویت برای ایرانیان

معایب بروکر آمارکتس
با وجود تمام مزایا و ویژگی‌های مثبت، این بروکر نیز مانند تمام پلتفرم‌های معاملاتی دیگر، بی‌عیب و نقص است و نمی‌تواند رضایت تمام کاربران را کسب کند. برخی از مواردی که احتمال نارضایتی کاربران آمارکتس را افزایش می‌دهند عبارت‌اند از:

محدودیت‌های منطقه‌ای: این بروکر در تمام کشورهای جهان در دسترس نیست.
محدودیت‌های سرمایه‌گذاری: در بروکر آمارکتس در مواقعی محدودیت‌هایی مانند محدودیت‌های مربوط به حداقل و حداکثر سرمایه‌گذاری، حداقل سایز معاملات و… اعمال می‌شود.
هزینه و کارمزد: در بروکر آمارکتس در ازای برخی خدمات هزینه‌ای دریافت می‌شود. می‌توان به کارمزد معاملات، سپرده و برداشت، هزینه‌های نگهداری حساب و سایر هزینه‌های مربوط به خدمات مالی اشاره کرد.

به این مقاله امتیاز دهید

(۲۰۱ رای)

۴.۵

ترتیبی که برای خواندن مقالات بروکر ای مارکتس به شما پیشنهاد میکنیم: