Skip to main content

افزایش شاخص خرده‌فروشی در امریکا نشان می‌دهد که همچنان اقتصاد این کشور با رکود فاصله دارد و این امیدواری به وجود آمده که شرایط تحت کنترل قرار بگیرد.
ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین‌المللی چنین نوشته است: ریسک‌پذیری در بازارهای سهام افزایش یافته و تقاضا بالا رفته است. شاخص‌های داوجونز، نزدک و S&P۵۰۰، محدوده بالایی الگوی رنج مثلثی را شکسته‌اند و در آستانه عبور از محدوده بالایی ابر کوموی روزانه قرار دارند. احتمال صعود در هر سه شاخص افزایش یافته و در صورتی که محدوده بالای ابر کوموی روزانه شکسته شود، احتمال صعود میان‌مدت، تقویت خواهد شد.
افزایش شاخص خرده‌فروشی در امریکا نشان می‌دهد که همچنان اقتصاد این کشور با رکود فاصله دارد و این امیدواری به وجود آمده که شرایط تحت کنترل قرار بگیرد.  در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت در ادامه روند صعودی و پس از پولبک کوتاه‌مدت، در کانال ۹۰ دلاری در حرکت است و احتمال اول ادامه روند میان مدت صعودی تا محدوده‌های مقاومتی ماژور ۹۸ و ۱۰۰ دلار برای هر بشکه خواهد بود. 
در بازار طلا، سطح انتظارات نرخ بهره‌ای تا حدودی کاهش یافته و قیمت طلا در شرایط اصلاح صعودی کوتاه‌مدت در نوسان است. قیمت از نظر تکنیکالی به محدوده روانی و ماژور ۱۹۰۰ دلاری واکنش برگشتی داشته و به بالای میانگین ۲۰۰ روزه بازگشته است. در کوتاه‌مدت احتمال اصلاح و صعود بیشتر وجود دارد، اما در میان مدت همچنان واکنش قیمت نسبت به میانگین ۲۰۰ روزه و حمایت ۱۹۰۰ دلاری، تعیین‌کننده است.
در حال حاضر قیمت در محدوده بالایی کانال نزولی میان مدت در نوسان است و واکنش به این محدوده نیز با اهمیت است.  در برابری دلار به ین، قیمت در ادامه موج صعودی به محدوده مهم و ماژور مقاومتی ۱۴۷.۹ رسیده که در چند روز اخیر چهار بار نسبت به آن واکنش برگشتی داشته، و تشکیل الگوی مثلث صعودی داده است. در ادامه واکنش قیمت نسبت به این محدوده تعیین‌کننده است. باید توجه شود که قیمت در نزدیکی سطوح تاریخی مقاومتی ۱۴۸.۸۵ و ۱۵۱.۹۴ قرار دارد، که در ۳۳ سال اخیر قیمت برابری دلار به ین از این محدوده فراتر نرفته است.
   بانک‌های معروف وال استریت روی دور اخراج!
شرکت‌های بزرگ بانکی از جمله گلدمن ساکس (GS.N) و مورگان استنلی (MS.N) یک رشته اخراج در سال جاری را به عنوان بخشی از ماجراجویی شان برای کاهش هزینه‌ها اعلام کرده‌اند تا موقعیت بهتری برای خود در شرایط تاریک اقتصادی داشته باشند.
نبض بورس نوشت که شرکت‌های بزرگ بانکی از جمله گلدمن ساکس (GS.N) و مورگان استنلی (MS.N) یک رشته اخراج در سال جاری را به عنوان بخشی از ماجراجویی شان برای کاهش هزینه‌ها اعلام کرده‌اند تا موقعیت بهتری برای خود در شرایط تاریک اقتصادی داشته باشند.
سایرین، مانند سیتی گروپ (C.N)، در حال آماده شدن برای کاهش مشاغل به عنوان بخشی از بازسازی ساختاری هستند که هدف آن حذف پیچیدگی مجموعه شان است. در اینجا بانک‌های بزرگی که در سال جاری تعداد کارمندان خود را کاهش داده‌اند آورده شده است: 
جی پی مورگان چیس (JPM.N) به گفته یک منبع آگاه، این بانک در ماه مه، حدود ۵۰۰ شغل را در بخش‌های مختلف تعدیل کرد. همچنین نزدیک به ۱۰۰۰ کارمند از بانک فرست ریپابلیک، وام‌دهنده سقوط کرده‌ای که از شرکت بیمه سپرده فدرال خریداری کرده بود، اخراج کرد.
این منبع افزود، با این حال، تا ماه مه بیش از ۱۳۰۰۰ فرصت شغلی در این بانک وجود داشته است. سیتی گروپ (C.N) رویترز روز جمعه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که کارکنان پشتیبانی در بخش انطباق و مدیریت ریسک از جمله افرادی هستند که احتمالاً شغل خود را از دست می‌دهند، زیرا بانک سازماندهی مجدد گسترده خود را آغاز کرده است. گلدمن ساکس (GS.N) فایننشال تایمز در اوایل این ماه گزارش داد که گلدمن ساکس در حال برنامه‌ریزی برای دور دیگری از کاهش مشاغل برای کارمندانی است که عملکرد ضعیفی دارند، که ممکن است در اواخر اکتبر رخ دهد.
این بانک در اوایل سال جاری حدود ۳۲۰۰ نفر را در بزرگ‌ترین کاهش تعداد کارکنان خود از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ اخراج کرد. مورگان استنلی (MS.N) به گزارش بلومبرگ، مورگان استنلی در ماه می‌در حال آماده‌سازی دور جدیدی از کاهش مشاغل بود و برنامه‌هایی برای حذف حدود ۳۰۰۰ شغل از نیروی کار جهانی خود تا پایان سه ماهه دوم داشت.
ولز فارگو (WFC.N) مایک سانتوماسیمو، مدیر مالی شرکت ولز فارگو در ۱۲ سپتامبر گفت که ولز فارگو ممکن است شاهد کاهش بیشتر تعداد کارمندان خود باشد، زیرا هدف آن بهبود کارایی است.این بانک از سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ نیروی کار خود را کاهش داده است. به گفته Santomassimo، این بانک در حال حاضر تعداد کارکنان خود را نزدیک به ۴۰,۰۰۰ نفر کاهش داده است و احتمالاً کاهش کار ادامه خواهد یافت.
چارلز شواب (SCHW.N) این بانک و کارگزاری ایالات متحده ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد تعداد کارمندان خود را برای مقابله با فشار هزینه‌ها کاهش دهد و به فهرست شرکت‌های وال استریت بپیوندد که مسیر مشابهی را در پیش گرفته‌اند.
گروه UBS (UBSG.S) -رویترز گزارش داد که گروه UBS در ماه آگوست کارمندان بانک سرمایه‌گذاری کردیت سوییس در نیویورک را اخراج کرد. لازارد (LAZ.N) بانک سرمایه‌گذاری (تامین سرمایه) مستقر در نیویورک اعلام کرد که حدود ۱۰ درصد از نیروی کار خود را در سال ۲۰۲۳ کاهش می‌دهد.