Skip to main content

پتی نیوز –
شفقنا- دلار آمریکا در اوایل تجارت اروپا در روز چهارشنبه کاهش یافت و سودهای اخیر را پیش از انتشار دقایقی از آخرین نشست فدرال رزرو کاهش داد، در حالی که با وجود کاهش شدید تورم در بریتانیا، پوند افزایش یافت.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از اینوستینگ، شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می کند، با 0.1% کاهش در 102.962 معامله شد که فاصله چندانی با بالاترین رقم 1.5 ماهه 103.46 که در اوایل این هفته مشاهده شد، ندارد.

دلار روز سه‌شنبه با انتشار خرده‌فروشی‌های قوی‌تر از حد انتظار در آمریکا در ماه ژوئیه بالاتر رفت، که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان آمریکایی با وجود تورمی که قیمت کالاهای خانگی مانند غذا و سوخت را افزایش داده ثابت کرده‌اند که انعطاف‌پذیر هستند.

این موضوع به بحث در مورد اینکه حرکت بعدی فدرال رزرو(بانک مرکزی آمریکا) در مورد نرخ بهره چه خواهد بود، دامن زد، و بیشتر آنها همچنان انتظار دارند که بانک مرکزی ایالات متحده در جلسه بعدی در ماه سپتامبر در مورد افزایش نرخ دیگر توقف کند.

GBP/USD حدود 0.2% افزایش یافت و به 1.2730 رسید، حتی در حالی که تورم بریتانیا در ژوئیه کاهش یافت و به پایین‌ترین نرخ سالانه خود از فوریه 2022 رسید. نرخ کل سالانه از 7.9 در ژوئن به 6.8% کاهش یافت و از بالاترین نرخ 41 ساله اکتبر (11.1%) فاصله گرفت.

این مورد مورد استقبال بانک انگلستان قرار خواهد گرفت، اما این امر همچنان تورم را بیش از سه برابر بیشتر از هدف میان مدت 2 درصدی خود می گذارد و در نتیجه افزایش بیشتر نرخ بهره محتمل به نظر می رسد.

علاوه بر این، داده‌های منتشر شده در روز سه‌شنبه نشان داد که دستمزدهای پایه در بریتانیا در ماه ژوئن 7.8 درصد افزایش یافت که یک نرخ رشد جدید است که حتی پس از 14 افزایش متوالی نرخ‌های بهره، بر فشارهای تورمی بلندمدت افزوده است.

EUR/USD در آستانه انتشار ارقام رشد سه ماهه دوم منطقه یورو با 0.2% افزایش به 1.0924 رسید. انتظار می‌رود که اینها نشان دهند که تولید ناخالص داخلی 0.3 درصد در سه ماهه رشد داشته است، که نسبت به رشد ثابت سه‌ماهه قبل بهبودی کمی دارد.

با این حال، انتظار می‌رود که تولید صنعتی در ماه ژوئن 0.1 درصد کاهش یابد که یک افت سالانه 4.2 درصدی است که نشان می‌دهد پایه صنعتی منطقه همچنان تحت فشار است.

می توانید این خبر را در اینوستینگ مشاهده کنید.

 
∎​